Benzers,
Bedankt voor alle tips en zo. Ben maandagmiddag even naar Brezan gehobbelt en daar hadden ze een nieuwe kabels set voor me met mooie metalen kappen op de bougie kant. Hele set kost ca €90.
Meteen het bougie type van de motorkap richel opgegeven en die blijkt al lang niet meer gemaakt te worden, nu een vervanger die veel beter moet zijn en meteen Champions erin.
Ze hadden ook een dop !! goeie tip!! Werkt prima en past perfect, voor ca €5 kun je geen nood lijden

. Ze vlogen er zowat uit en de nieuwe gingen er erg eenvoudig weer in, niet te vast maar net handvast (20NM staat erop de bougies)
De 200 loopt nu veel mooier en regelmatiger dan ooit te voren. De oude bougies zaten er denk ik al tien jaar in want toen is dit type uit de handel gegaan.
Mooie nieuwe kabels , ziet er veel beter uit dan met die oude troep. Nu is hij klaar voor de APK en dan laat ik daar meteen even de ontsteking nakijken of die op tijd staat.
Totaal was ik €98 kwijt, dit jaar weinig ander materiaal nodig gehad. Alleen olie erin gedaan en remvoeringen achter dus goedkoop gereden

, nu dus nog APK kosten erbij.)
Komend jaar voorruit plus rubber achter- en voorruit, wielschermranden achter en onderkant voordeur vervangen. Zal dus een wat duurder jaar worden , maar dan kan hij er weer 20 jaar tegen
O ja, wisten jullie dat ! Een 200D van voor 1989 hoeft geen roetmeting te ondergaan!!
Een 200D van 30 jaar en ouder hoeft ook maar 1x per 2 jaar APK, de anderen elk jaar, ondanks dat een 200 dan wel 1x per 2 jaar APK mag doen.
Scheel toch weer 35 euries per jaar
Groetend
Kees
PS. de bougie sleutel zat niet meer in de set.<br><br>Post edited by: RenK, at: 2008/09/02 17:37