MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 21:37

Brandstof terugloopklep

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Brandstof terugloopklep

Berichtdoor Herman250 » 13 dec 2009, 14:55

Hallo,

Stationair loopt mijn Mercedes 250 (automaat) uit 1980 niet goed. De motor schudt en heeft de neiging af te slaan. Als ik eenmaal rijdt is alles Oké, de auto heeft veel trekkracht. Inmiddels is mij geadviseerd om de carburateur te reinigen en de pakkingen te vervangen. Echter ben ik er achter gekomen dat het onderdrukslangetje dat vanaf de brandstof terugloopklep naar het luchtfilter gaat, nat is (benzine). Deze klep zit voor de carburateur en regelt de brandstofdruk op de carburateur. Mijn vraag is de volgende; is de klep lek als er benzine in het onderdrukslangetje komt en kan dit het probleem van slecht stationair draaien zijn?

Alvast bedankt voor de reacties!

Gr Herman Steen
Herman250

Re:Brandstof terugloopklep

Berichtdoor MBvO » 15 dec 2009, 15:28

Hoi Herman,

Ik ben een echte dieselaar en begin daar pas langzamerhand wat van te begrijpen, dus ik kan je niet echt helpen, maar het viel me op dat je nog geen antwoord had gekregen dus bij deze maar even een 'kickje' zoals ze dat noemen, om dit topic weer onder de aandacht te brengen. Misschien als je een foto post kunnen de andere gebruikers beter plaatsen waar je het over hebt. En misschien ook nog wat voor carburateur het betreft. Als je dat weet kun je ook via de zoekfunctie misschien meer info vinden.
Ik herken je probleembeschrijving wel een beetje van mijn motorfiets, die heeft een beetje hetzelfde, daarom toch wel benieuwd naar het antwoord.
Succes.
MBvO

Keer terug naar Techniek