[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Centrale deurvergrendeling : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 22:56

Centrale deurvergrendeling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Centrale deurvergrendeling

Berichtdoor Little » 24 nov 2006, 11:22

Goedendag MB bezitters
Allereerst bedankt voor de tips die ik heb ontvangen voor het probleem met mijn 280E.
Nu heb ik nog een ander probleempje.
Mijn centrale deurvergrendeling verliest zijn vacuum ergens in het systeem. Daar ik een gastank heb ingebouwd is het heel moeilijk om bij de voorraadtank te komen.
Heeft iemand misschien een idee waar je het beste kon zoeken naar een lek in het systeem ? Zijn er mischien "bekende" plekken of wordt het een zoekplaatje ?
B.v.d Arjan.

Little

Antwoord:Centrale deurvergrendeling

Berichtdoor Willie » 24 nov 2006, 19:24

de slangetjes worden vaak poreus bij de overgang portier en body van je Benz; bij het openen van je portier zit daar speling, en na verloop van tijd zijn de slangetjes op en barsten en je systeem is niet meer luchtdicht. Met een compressor lucht in het systeem voeren en luisteren (fietsbandsysteem) kan helpen,

groet 230
Willie

Berichtdoor Little » 26 nov 2006, 22:34

Goed idee. Ik heb een compressor dus dat ga ik eerst maar eens proberen.
Bedankt Arjan
Little

Berichtdoor Paul Snip » 27 nov 2006, 01:23

Pas op!!!

Als je overdruk gaat gebruiken, ipv onderdruk, kunnen er op de gekste plaatsen in 't systeem slangetjes losschieten.

Zet er zeker niet de volle compressor druk op.

Als er ergens in de auto een slangetje losschiet, heb je daar weer een hele hoop werk van...
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek