MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 14:48

chrome lijst verwijderen

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

chrome lijst verwijderen

Berichtdoor ruud230 » 28 jan 2009, 19:03

hallo leden

een vraagje wie weet hoe je de crome achter lijst, moet los maken
zie foto

groetjes ruud 230

ruud230
 


Re:chrome lijst verwijderen

Berichtdoor maas0024 » 29 jan 2009, 16:43

je kunt niet alleen de achterkant eruit halen.

ik weet niet wat je wilt, maar als je alleen maar bij je achterraamrubber moet kun je iets makkelijks doen.

je moet dan de schroef die aan de kopse kant zit en waar je deur sluit eruit halen.
dan kun je de strip opzij duwen naar buiten. als het goed is komt hij dan los. hij zit daar in clipjes geduwd waar je hem normaal gesproken wel uit kan duwen.

wanneer je wel de hele chromen strip wil verwijderen, doe het volgende:
de chromen strip bestaat eigenlijk uit twee chromen strips die op elkaar liggen dacht ik.

je begint met het verwijderen van de rubbers van de voordeur en van het achterraampje.
deze kun je er gewoon uit trekken, pas wel op dat ze niet inscheuren bij een randje ofzo.

bij de voorkant van de deur zit nog een klein rubbertje. deze moet je ook verwijderen.

nu zie je allemaal schroefjes zitten. deze haal je allemaal los. dan kun je de onderste chromen strip verwijderen.
deze is alleen nodig om de rubbers vast te houden. geen sierstrip dus.

wanneer je deze verwijdert hebt, zie je nog meer schroefjes. deze moet je ook verwijderen.

de sierstrip ligt bij je voorruit niet aan de binnenkant, maar aan de buitenkant. naast je voorruit zeg maar.
hier zit de strip ook met 3 schroefjes vast. over deze schroefjes zit een rubber stripje.
als je dit rubberen stripje met een schroevendraaier optilt, zie je de schroeven zitten. deze moeten er uiteraard ook uit.


wanneer je deze er allemaal uithaalt, kun je de sierstrip ook verwijderen. de strip zit waarschijnlijk wat vast geplakt, maar met een kunststof wigje kun je dat wel los krijgen.

bij het achterraam zit de strip ook vast. waar de deur sluit, zit 1 schroefje. verder zit de strip bij het onderste achterraamrubber in clips geduwd. hier kun je de strip met beleid gewoon uittrekken.

veel succes!

grtz peter
maas0024
 


Re:chrome lijst verwijderen

Berichtdoor ruud230 » 29 jan 2009, 19:56

hoi peter

bedankt voor de goede uitleg.
het gaat om de crome lijst bij het achter raampje.
deze Mercedes heb ik pas maar deze hebben ze eens gespoten en de lijst er niet goed opgezet.
ten opzichte van de andere kant zit er teveel ruimte tussen.
wat tot gevolg heeft dat die water lekt
nu wil ik de lijst los maken en er fatsoenlijk er op zetten.
maar ik was er al bang voor dat de rubbers er uit moeten.
ik zal me maar met wat beleid aan gaan begeven,want zoals de meeste weten slopen is makelijker dan weer in elkaar zetten
maar met de goede uitleg van jou moet het toch lukken


mvgr ruud
ruud230
 


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 85 gasten