[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
claxon-stuur problemen : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 00:50

claxon-stuur problemen

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

claxon-stuur problemen

Berichtdoor r0bby » 01 feb 2010, 21:41

hallo, ik heb een vraag. Ik weet niet hoe maar het deel waarmee je toetert op je stuur is aan de linkerzijde losgeraakt (geen idee hoe het is gekomen!!) en zit dus los. ik heb gezocht en gekeken hoe ik het weer vast krijg. Ik zie wat schroefdraad zitten naar kom er niet bij. Ik hoor ook bij het sturen onderdeeltje in het stuur bewegen, er is 1 x een ringetje (kunststof) uit gevallen, wie helpt mij bij deze puzzel....bij voorbaat dank!

gr Robby
r0bby

Re:claxon-stuur problemen

Berichtdoor MBvO » 02 feb 2010, 00:13

Ik dacht aan bijgaand artikeltje uit het (Amerikaanse) werkplaatshandboek. Misschien word je er wat wijzer van, meer info is er niet voor zover ik weet. Aangezien je een los onderdeeltje hebt, en er in het WPHB vermeld wordt dat het verwijderen heeeeel voorzichtig (of beter niet) moet, vrees ik dat je wat schade hebt (indien je een tweede serie stuur hebt, van wat ik lees kan het stuurvlak bij het 1e type stuur met de ribbels wel los). Maar goed, nu moet je hem toch open maken om te zien wat de stand van zaken is, en zien of je het kan repareren. Voorzichtig (!) de rest lospeuteren dus denk ik, als het stuurvlak nu deels los zit kan je ook niet veilig rijden. <br><br>Post edited by: MBvO, at: 2010/02/01 23:14

MBvO

Berichtdoor Ronald300D » 02 feb 2010, 01:00

Hoi Robby,

Heb ik ook wel eens gehad.
Bij mij waren er 2 schroefjes los gegaan van het claxonmechanisme.
Je kan (als je het nieuwere type stuur hebt, zonder ribbels) het zwarte plastic
gebeuren in het midden van het stuur er in zijn geheel afhalen. Een klein beetje wrikken en trekken met de hand en je hebt het geval in de hand.
Dan kan je er binnenin kijken en zie je waarschojlnijk aan één kant de schroefjes (en veertejs) los zitten.
Het is een klusje van niks, kan ik ook dus ;-)
Succes.
Ronald
Ronald300D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor r0bby » 03 feb 2010, 11:50

beide bedankt voor de tips, ik ga het proberen, fingers crossed!

gr Robby
r0bby

Berichtdoor Hans230CE » 03 feb 2010, 14:32

Als je je stuur er wil afhalen;
1 goede raad,die zitten goed vast door de jaren, draai de inbus er NIET volledig uit voor je eraan begint te trekken. Het zou anders zeer pijnlijk kunnen zijn in het tandendepartement!!!
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jos230ce » 03 feb 2010, 16:38

Je moet er sowieso een lange inbus voor hebben.
En het lukte mij echter niet om het stuur los te krijgen.
Even naar de garage en daar met de luchthamer was het zo gepiept.

Groet, Jos
Jos230ce

Berichtdoor r0bby » 04 feb 2010, 11:34

Heren, ik ga alleen het deel van de claxon er af halen, niet het hele stuur. De claxon zit los aan de linker kant, ik neem toch aan dat het stuur daar niet voor los hoeft. Desondanks, wederom dank voor de tips en waarschuwingen, mocht het toch zo ver komen. ;) gr Robby
r0bby

Berichtdoor drieske » 04 feb 2010, 12:07

Het stuur kan je gewoon laten zitten, alleen het midden stuk eraf. Op elke hoek zie dan een kruiskop schroef, deze gaan soms wel meer los, ff goed bij de andere kijken en een beetje Loctite of een druppie lijm op 't schroefdraad en niet vergeten het kunststof(pas) ringetje te bevestigen en dan vastdraaien.Om de centrale plaat makkelijk te bevestigen kan je de 4 noppen eventueel insmeren met wat vaseline.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Keer terug naar Interieur