Hallo allemaal,
Gisteren toen ik mijn grootlicht aanzette brandde deze eerst heel zwak, en even later niet meer, gevolgd door een brandluchtje vanuit het interieur.
Vervolgens deed ook het dimlicht het niet meer, alleen seinen ging nog, en bij friemelen aan de hendel knippert af en toe de verlichting. Mij was duidelijk dat de combischakelaar is overleden, dus maar verder gereden met de mistlampen aan (anders is het zicht wel heel weinig op de plattelandsweggetjes)
Schakelaar gedemonteerd, en er stond een stempel in met 78, aangezien de auto ook uit 78 is zal dit dus nog de originele schakelaar zijn.
voor zover ik naar binnen kon kijken zag de binnenkant er aangebrand aan, het witte kunststof is plaatselijk zwart.
Nu was ik dus op zoek naar een "nieuwe" schakelaar, op het forum zag ik dat deze 180 euro is via de dealer, vind ik een beetje duur, dus marktplaats afgestruind. Geen schakelaar voor een W123 te vinden, wel voor een W124, die op de foto wel lijkt op mijn schakelaar.
Heeft iemand een idee of deze echt hetzelfde is, of dat andere modellen dezelfde schakelaar hebben, of wellicht heeft iemand nog een schakelaar over voor een mooi prijsje...
Groeten Fritske