Ik heb een 200 benzine uit 1982 voorzien van een origineel schuifdak. Heb al een paar keer last gehad dat ik het dak niet goed dicht kreeg.
Vandaag liep de boel helemaal vast, dus het schuifdak maar eens gedemonteerd om te kijken wat er aan de hand was. Demonteren is fluitje van een cent. En het wat ook wel gelijk duidelijk wat er aan de hand was. De achterste nylon geleiders waren afgebroken. Ook liggen er op de geleiders een soort van losse RVS L-profielen. Beide waren aan de achterzijde helemaal in elkaar gefrommeld, vermoedelijk door die geleiders.
Aangezien ik vanmiddag geen onderdelen kon krijgen heb ik de boel zodaning terug gezet dat in ieder geval het dak dicht is.
Maar ik snap niet goed hoe deze contructie nou precies moet werken. Die RVS-Lprofieltjes liggen gewoon los, en schuiven dus heen en weer. Bovendien lijkt het dus dat die achterste geleiders daar altijd tegen aan botsen. Zie ik iets over het hoofd. Zat dit dak wellicht niet goed in elkaar? Horen die RVS L-profieltjes er uberhaubt wel in?
Bijgaand nog even een fotootje van wat ik precies bedoel: