[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
contactslot problemen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 23:35

contactslot problemen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

contactslot problemen

Berichtdoor agavengroen » 18 jun 2008, 21:33

Uit het niets begint mijn contactslot problemen te geven. Laatst kreeg ik de sleutel pas na 5 minuten proberen gedraaid en kon ik starten. Sindsdien blijft de sleutel regelmatig 'haken', vooral wanneer het stuurslot is ingevallen.
Ik heb her en der gelezen wat voor enoprm gedoe het geeft wanneer je echt te laat bent en je het slot echt niet meer los krijgt, dus heb ik maar snel een nieuwe cilinder en sleutel besteld bij MB. De levering duurt echter even.
Hoe kan ik voorkomen dat het slot in de tussentijd niet definitief blokkeert (ik heb de auto echt nodig)?
Zou ik de cilinder misschien al kunnen verwijderen? Kan ik de auto dan wellicht met een schroevendraaier starten? Cilinder misschien eruithalen en schoonmaken?

Wie weet raad?

Vaes<br><br>Post edited by: agavengroen, at: 2008/06/18 21:34
agavengroen

Re:contactslot problemen

Berichtdoor Citrobenz » 18 jun 2008, 21:47

Hallo Vaes,

even 2 dingen

ten eerste als je nog een reserve sleutel hebt kun je die proberen, soms wil die beter omdat de oude sleutel versleten is.

ten tweede, als dat niet wil en je gaat met de schroevendraaier starten denk er dan wel om dat als de motor aan slaat je wat terug draait anders verbrand je je startmotor

succes er mee
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:contactslot problemen

Berichtdoor agavengroen » 18 jun 2008, 22:24

ah, maar het gaat dus wel? Als ik de cilinder verwijder kan ik ergens een schroevendraaier insteken en starten? Dat zou fijn zijn, dan verwijder ik de accu en trek ik nog een stekker los als startbeveiliging.

Als ik het goed begrijp moet ik om de cilinder te verwijderen een paparclip in het gaatje tussen de cilinder en de zwarte 'huls' steken waarna ik die huls erf kan draaien en de cilinder eruit kan nemen?

Ik heb een tweede sleutel maar die is ook ver heen.

groeten, Vaes (ook eendrijder, maar die staat op een chassiswissel te wachten)
agavengroen

Keer terug naar Techniek