[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
cruise control : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:41

cruise control

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

cruise control

Berichtdoor terhorne300td » 18 jan 2007, 22:27

wij rijden omdat familie en vrienden ver weg wonen en dus geregeld 200 km aan een stuk rij.
Had ik een vraagje of je ook aan een 300TD met vier versnelingen een orgineele cruise control kan hangen of zijn die alleen te monteren in auto met automaat.
terhorne300td

Antwoord:cruise control

Berichtdoor Paul Snip » 18 jan 2007, 23:27

Automaat of niet, dat is geen probleem. Ik vrees alleen dat 't duur is om een originele cruisecontrole te monteren. Deze zijn bijna allemaal stuk (sinds kort wel te repareren!).
Beter en goedkoper is om een John Gold cruisecontrol te monteren, bijvoorbeeld. Dat kan zelfs met gebruikmaking van de originele hendel!.
Het snelheidssignaal wordt afgetakt van een opnemertje achterin je km-teller. Deze kun je bij Mercedes bestellen. Is niet zo duur, volgens mij. Als je nog geen cruise-controle hebt, zit dit opnemertje er ook niet in, denk ik.

En als je wel origineel wilt, moet je een vacuumservo hebben (zit onder de motorkap), een hendel (aan je stuurkolom), een regelkastje (onder je dashboard), een kabelboom (evt zelf maken?) en een opnemer (achter je km-teller).

Succes!!!
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor terhorne300td » 18 jan 2007, 23:36

bedankt voor de tip paul
terhorne300td

Berichtdoor alex240diesel » 04 feb 2007, 15:38

Paul & Terhorne,

Ik heb is zitten kijken op de site van John gold, http://goldautomotive.nl. De meest eenvoudige om te gebruiken is de AP-150 of AP-250, mijn voorkeur de 250, dit omdat deze elektronisch is en geen gebruik maakt van het pneumatische systeem.

Ik ben ook al langs geweest bij de Brezan, maar daar hebben ze de AP-150 al helemaal niet in het gamma zitten, van de 250 weet ik dat niet, omdat ik op dat moment het nummer niet meer wist. Wel weet ik dat ze voor ongeveer 250 Euro de AP-300 hebben. Hier moet je een teller signaal voor hebben.

Je moet dus gewoon ff op de site van john gold kijken en daarna naar de Brezan.

Have fun!<br><br>Bericht gewijzigd door: Alex240Diesel, op: 2007/02/04 14:52
alex240diesel

Berichtdoor Govert » 04 feb 2007, 15:57

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/04/07 17:21
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor alex240diesel » 04 feb 2007, 21:55

De Waeco MS-50 Magic Speed heeft alle benodigde onderdelen in de kit zitten. Ook de koppelingsschakelaar. Deze kan bij Conrad voor 150 Euro worden besteld plus 7 Euro verzend kosten.

Ik heb op diverse andere topics gelezen dat die en gene hiermee ervaring hebben.

Aftermarkt spul is soms best handig!
alex240diesel

Berichtdoor alex240diesel » 04 feb 2007, 21:55

De Waeco MS-50 Magic Speed heeft alle benodigde onderdelen in de kit zitten. Ook de koppelingsschakelaar. Deze kan bij Conrad voor 150 Euro worden besteld plus 7 Euro verzend kosten.

Ik heb op diverse andere topics gelezen dat die en gene hiermee ervaring hebben.

Aftermarkt spul is soms best handig!
alex240diesel

Keer terug naar Techniek