MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 15:41

cruisecontrol

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

cruisecontrol

Berichtdoor janbenz1 » 22 maart 2006, 18:19

Ik wil op den duur cruisecontrole inbouwen op mijn W123 200 handgeschakeld op LPG.
Wie kan mij adviseren, orgineel MB, of kan ik een ander systeem inbouwen?
Wat is het handigst en verstandigst.
Waar verkrijgaar?
Heeft iemand nog een goed systeem liggen?
Inbouw adviezen?

Groetnis fan Jan
janbenz1

Antwoord:cruisecontrol

Berichtdoor MB123250aut » 27 maart 2006, 21:15

ik heb op mijn Mercedes een cruise control ingebouwd van john gold de ZT 50 N , magneten op de aandrijfas ,
servo werkend op vacuum , diverse soorten gasaanhechtingen , remlicht schakelaar , koppeling schakelaar , en mooi klein bedienings kastje , simpel , eenvoudig , en werkt perfect , kosten 170 euro bij dynad.nl
heb geen technische opleiding , toch in een middag gemonteerd dankzij bijgeleverde duidelijke montagehandleiding.

suc6 bertram.
MB123250aut

Berichtdoor janbenz1 » 27 maart 2006, 23:00

Oke ik zal eens even op de site kijken.
Misschien is dit ook wel wat voor mijn Benz.
Als het maar goed werkt, dan ben ik tevreden.
Bedankt voor de tip.
Groetnis fan Jan.
janbenz1

Berichtdoor w201190mercedes » 28 maart 2006, 17:21

je kan ook alles origineel bestellen.. vroeger waren er originele afermarket kits van Mercedes te verkrijgen.. maar die zullen waarschijnlijk een stuk duurder zijn.. een goede dc dealer kan je dit vertellen.
w201190mercedes

Berichtdoor bennie1234567 » 01 apr 2006, 11:07

Hoi Jan,
Ik heb zelf pas een 300D uit de USA gekocht waar defecte cruisecontrol op zit, bekend probleem overigens. Via de MBklassiekers begrepen dat een VDO systeem (zie http://www.jasicamp.nl/nl/dept_150.html) een goede optie is. Goedkoper dan de defecte cruise control te laten reparen naar het schijnt. Je hoeft overigens geen nieuwe hendel te kopen, de oude kun je gewoon gebruiken. Wil dit zelf ook gaan doen. Niet goedkoop overigens...399 euro vraagt men...
Suc6,
Ben

bennie1234567

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto