Hoi Erik, dan twijfel ik toch een beetje aan je draadbrugje. Het dimmerpunt is namelijk wel (heel) vaak de oorzaak van het probleem wat jij beschrijft. Je hebt de polen doorgemeten dus je kunt voldoende overweg met een multimeter. Als je nou eens begint te meten bij de 'inkomende' kant waar de dimmer op zat. Heb je daar spanning? En aan de uitgaande kant? Zo niet: draadbrug niet goed. Weerstand vd draadbrug doormeten kan ook, moet (praktisch) nul zijn (indien voldoende dikke & niet kapotte draad, goed gesoldeerd).
Meet ook eens aan het punt van de lampjes. Als je daar geen spanning hebt, het circuit terugvolgen tot de dimmer en zien of je ergens een breuk vindt.
Enneh... die gloeilampjes boven de klokken zijn toch wel gewoon goed he?
Je kan ook stroom meten, want je kan wel spanning hebben zonder stroom maar geen stroom zonder spanning volgens mij (want dan is de kringloop mogelijk ergens onderbroken). Helaas kunnen de meeste multimeters niet veel amperes aan, pas dus op, ik heb m'n zekeringetje ook al een keer doorgefikt. Kost toch weer 30 cent voor een nieuw zekeringetje