Beste MB liefhebbers,
Mijn naam is Jeroen, ben 35 jaar en heb na de nodige hot-hatchess (Renault 5 GT Turbo, 205 GTI's) eindelijk een W123 voor de deur. Aangemoedigd door alle verhalen en reizen van mijn buurman (Jurgen, geen onbekende op dit forum) ben ik gezwicht. Na een tijdje te hebben gewikt en gewogen (en draagvlak creëren bij mijn vrouw..) staat er sinds kort een kombi op de oprit, een antraciet grijze 300TDT uit 1985 met zwart MB Tex interieur. De auto is oorspronkelijk afkomstig uit Californie en maakte op mij een redelijke indruk om eigenlijk voor de gein er naast te zetten. Er naast? Ja, er naast. Er staat al een W107 500 SLC en een leasebak, dus het wordt wat vol...
Alle praktische voordelen van de Kombi spreken voor zich, mijn vrouw en ik hebben sinds kort een kindje gekregen en alle zooi verdwijnt achter in de wagen. Ideaal! Voor mij is de diesel een perfecte manier om te onthaasten, geen gejaag en gejakker maar rustig met 100-110 over de baan. Het hok is wat dat betreft niet vooruit te schoppen, misschien dat de turbo toch z'n beste tijd heeft gehad. Aan de andere kant, met 227.000 miles is de motor natuurlijk ook niet okselfris meer.
De wagen is af-fabriek voorzien van 4x electrische ramen, tempomaat, klima, electr. buitenspiegel, toerenteller, staal schuifdak, en na de nodige auto-ervaringen verbaast het mij dan ook niet meer dat de helft van de opties het niet meer doet... De tempomaat, toerenteller en de klima. Voor de rest werkt alles. Na een grondige schoonmaakbeurt (ongelofelijk, wat mensen een zooi achterlaten in een auto..) en een korte inventarisatie van de auto heb ik een lijstje opgesteld wat ik aan de auto verbeterd wil hebben. Onderverdeeld in nut en noodzaak. Vier nieuwe banden staan hoog op de lijst, aangezien er nu nog twee winterbanden en twee Babi Pangang banden onder zitten. Safety first!
Gegroet,
Jeroen