[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
De winterslaap van de Benz : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 10:40

De winterslaap van de Benz

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

De winterslaap van de Benz

Berichtdoor Hans230CE » 20 okt 2011, 00:34

De donkere, koude, pekelige dagen komen er weer aan. Dit betekend voor een aantal Benzen dat ze "op stal" gaan voor de winter. Zo ook deze van mij. Volgende dinsdag 25 oktober doet hij zijn laatste rit voor 2011 en gaat hij na een grondige wasbeurt in de garage voor de winter. Hoe doe je dat eigenlijk??

Ik heb reeds gehoord;
-aftanken ivm roestvorming tegengaan in de tank
-banden +0.4 bar tegen vorming van een "vlak" op het loopvlak
-op een betonvloer, nooit op de blote aarde, hiermee bedoel ik, in de schuur van boer Jan zonder een degelijke vloer.
-afdekken met een stoffen hoes, nooit met een "plastiek" hoes, die kan schade aanbrengen, zelfs in de droogste garage en pas afdekken na een paar dagen.
-dak/ramen op een kier open

Maar nu hoorde ik vandaag dat je je wagen best zet op een stukkie tapijt onder elk wiel. Wat zit hierin van waarheid??
Opkrikken op wielsteunen zou ook te prefereren zijn, waarheid of fabel??

Graag jullie meningen/ervaringen, dit helpt niet alleen mezelf, maar ook velen die de Benz opbergen voor de winter :( :(

MAW hoe zetten jullie je wagen weg voor de winter? Nu weet ik ook dat de meeste de winter door rijden, dus ben ik geïnterresseerd in -opbergtips voor de winter.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: De winterslaap van de Benz

Berichtdoor Toontje » 20 okt 2011, 06:41

hans ten eerste goed kuisen en ff nazien op beschadigingen van de body coating en op de lak
zorg er voor dat je koker balk afwater doppen de gaatjes van open zijn trouwens al die gaatjes van de afwatering
de banden wat harder is prima op bokken zetten dat is leuk voor heel lang maar die paar weken mooiste is als je de wagen weg zet de remblokken van de schijf af gedrukt zijn dan krijg je niet zo'n roestplek op de schijf en de remmen zitten niet vast als je weer wil gaan rijden
accu afkoppelen
die stof hoes is leuk voor het stof maar belangrijker is droog en met ventilatie
chrome goed beschermen pak gewoon van die goedkope wax in spuitbus van de action of zo en spuit de boel lekker in niet eens uitpoetsen dat komt na de winter wel .
ja en dan kun je nog een heleboel dingen doen maar als je dan klaar bent is de winter ook voorbij.
kijk maar gewoon bij de garage's daar staan soms ook wel wagen een jaar worden gestart apk erop verkocht en rijden
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Trouwkoets » 20 okt 2011, 07:35

Bij het wegzetten (redelijk) verse olie in het blok
zorg dat je auto bij de laatste rit goed warm is gereden (geen vocht meer in de uitlaat)
Benzinetank afvullen is niet echt nodig, bij een diesel wel.
Zorg voor antivries in je ruitesproeier systeem (liefst puur)
accu afkoppelen en thuis zo nu en dan aan de druppellader
remmerij idd los
vochtige ruimte: vochtvreter in de auto
Controleer je verzekering

Succes, Caspar
Trouwkoets

Berichtdoor MB 250 » 20 okt 2011, 08:45

heb de auto in de turtle wax gezet ,bodem en wiel kasten schoon gespoten ,en bij de rand van de wielkasten het zand weg geschraapt
met mijn vingers
en dat is het en zolang er geen sneeuw of regen valt blijft de oude dame gewoon rijden.
zodra de eerste vlokken sneeuw vallen en gaat ie onder het carport,accu eruit en thats all

groet
MB 250

Berichtdoor SgtPeppers » 20 okt 2011, 10:10

Mijn Benz slaapt alleen 's nachts: tank en banden gevuld, antivries in de ruitensproeier, gloeien, starten en laat de sneeuw maar komen!
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto