MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 22:38

DeGroene

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

DeGroene

Berichtdoor DeGroene » 30 sep 2011, 14:21

En ineens vond ik 'm! De Mercedes-Bens uit de 200 serie waar ik zo naar opzoek was!
Inmiddels ben ik alweer ruim 2 maanden de trotse eigenaresse van een 230CE uit 1982 met de meest waanzinnige kleur groen!
Al voelt het met het groene interieur als een blik erwtensoep, en al zegt m'n monteur 'hij heeft de kleur niet mee' ik ben er maar wat wijs mee!
Een klusser ben ik niet, het is in dat opzicht ook misschien geen verstandige keuze om een oldtimer aan te schaffen. Maar soms moet je ook dingen doen
die je gelukkig maken, toch? Inmiddels heb ik de liefde voor de auto moeiteloos doorgegeven aan de andere gezinsleden en willen de kleintjes niet meer in de
auto van papa! Vanmorgen nog een paar adresjes in de buurt bezocht, beide monteurs keken op van de goede staat van de auto! Na een grondige inspectie
kon zelfs een 'roest kenner' maar een oppervlakkig plekje vinden. Kortom ik hoop nog een lange tijd plezier te hebben van mn blik erwtensoep op wielen en van de kennis en
ervaringen op dit forum!
DeGroene
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: 230CE,

Berichtdoor Quinten » 30 sep 2011, 18:03

Hoi Mvr de groene!

Gefeliciteerd met de W123, je had het qua oldtimer slechter kunnen treffen :)

Ik denk dat je als interieur olive 036 of 936 hebt wat zeker geen lelijke interieurkleur is, ik heb persoonlijk een ernstige hekel aan blauw,..en als het dashboard ook nog blauw is dan haak ik zelfs met een 300TDT in nieuwstaat af (maar alles is te vervangen) :?

Ik hoop dat je veel plezier van je wagen gaat beleven, en dat je wat foto's gaat plaatsen :)

Verder is het wel handig om te weten dat de vervelende roest, de roest die lastig te behandelen is niet direct te zien is,...vaak heeft een prutser of autobedrijf de makkelijke roest opgeknapt (dorpels-wielranden-enz) waardoor er op het eerste gezicht geen roest te zien is maar de echte ellende veel dieper zit.
Ik hoop dat dat in jouw geval niet het geval is.

Is het deze mooie erwtensoepkleur interieur?
Bijlagen
936.jpg
Quinten

Keer terug naar Even voorstellen