Vanavond nog even een klusje.....DE richtingaanwijzer!
Ik was al even aan het rondneuzen geweest voor mijn richtingsaanwijzer. Veel spullen van Mercedes in die jaren zijn nog te repareren, alleen ben ik niet zo'n klusser...... Ik zoeken en ja hoor, ik vond hier op het forum van lang geleden een topic:
richtingaanwijzer-t489.html?hilit=richtingaanwijzerIk naar de loods en de spulletjes gepakt.....Ik wurm mij in de auto en oeps.......wat is het hier toch nat......
Ik heb de onderplaat verwijderd en het lijkt niet echt water, maar het is wel heel dun (bijna water dan).
Na niet lang zoeken zag ik dit:
- IMG_20190206_191427.jpg (802.1 KiB)
Het lijkt een lekke koppelingscilinder. Jammer, had ik niet verwacht, maar nu denk ik wel te weten waarom mijn remmen lampje brand bij aanremmen. Die logica haal ik hier vandaan, of interpreteer ik dat niet goed?
lekke-koppelingscilinder-geen-remdruk-t8258.htmlNa wat schoonmaken en een foto toch maar begonnen aan de daadwerkelijke klus.....DE richtingaanwijzer.
Flink met de dremel aan de gang en ja, dit lijkt gelukt. De hendel blijft (net genoeg) staan als ik hem omhoog beweeg.
Al met al.......1 klusje geklaard en 1 erbij.
TO DO
Techniek:
- motorsteunen BESTELLEN: 1152410713
- baksteun BESTELLEN: 1232420413
- tussenas lager BESTELLEN: VOOR = 1154104381 en ACHTER = 1154104481
- aandrijfas balanceren?
- motor afstellen (mag iets lager stationair bij warme motor)
- remvloeistoflekkage (komt door onderstaande
- Koppelings cilinder (binnenzijde) lek......
BESTELLEN: A0012956807 (hulp) en 0012958706 (hoofd)
- snelheidsmeter revisie (snelheid doet het, km-stand niet)
- DONE ruitensproeier rechts doorprikken
- DONE nieuwe lampen voorzijde
- DONE richtingaanwijzer naar rechts blijft niet altijd aan- grote beurt (dus wvttk)]