[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Dieselpomp leeg en ontluchten.Start niet meer : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 04:24

Dieselpomp leeg en ontluchten.Start niet meer

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Dieselpomp leeg en ontluchten.Start niet meer

Berichtdoor bluemoon me » 19 aug 2008, 20:53

Vandaag met een tamelijk ongemak gekonfronteerd. 240D
Namelijk dat mijn PPo installatie verstopt was, dus heb ik de pomp moeten schoon maken. Tussen door heb ik de moter eens laten draaien en ook overgeschakeld op ppo. Echter het bleek dat dus voordat de losse pomp had schoongemaakt ik dus de diesel heb leeg gereden. De pomp van de auto heeft vacuum getrokken. Dat kon ik merken aan het handpompje dat bij het omhooghalen ,naar beneden werd getrokken.En nu start hij niet meer..
Heb de slangetjes naar de verstuivers gecontroleerd, en deze krijgen wel diesel.Maar starten op geen enkele manier. ook niet aantrekken.
Heeft er iemand een goede raad.?

gr Bram ut Limburg.
bluemoon me

Re:Dieselpomp leeg en ontluchten.Start niet meer

Berichtdoor marty » 20 aug 2008, 18:21

He Bram,

Balen zeg. Als je je dieseltank heb leeg gereden, kan het zijn dat je tankfilter verstopt is geraakt met zwarte sediment gevormd door de dieselolie. Zijn al meerdere topics over geschreven en als je handpomp niet meer omhoog komt, is dat een goede aanwijzing van dit probleem.

Link naar een van de topics:
http://jagg.nl/component/option,com ... /catid,13/

Gr.
Marty
marty

Berichtdoor Govert » 20 aug 2008, 18:50

De slangetjes die op de verstuivers zijn aangesloten zijn geen toevoerleidingen, maar afvoerleidingen. Daar kan nog diesel inzitten, terwijl de aanvoerleidingen (staal) leeg zijn.

Als de handpomp niet meer werkt, dan zit er een verstopping tussen tank en handpomp. Je kan het rubberen slangetje eens losmaken die tussen stalen aanvoerleiding (van de tank) en de hand/opvoerpomp zit. Werkt de pomp dan wel, dan zit de verstopping in de stalen leiding of de tank.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor bluemoon me » 20 aug 2008, 21:17

Alweer bedankt voor jullie hulp.Zelf ook nog even bij een garage navraag gedaan en het blijkt dat dus gewoon de pomp is leeg gereden. De pomp is zelf niet meer in staat om dan de vloeistof aan te trekken.De pomp moet dan ook ontlucht worden hetgeen ik gedaan heb door de handpomp op en neer te bewegen en de retourleiding los te koppelen.
Bij de aanvoer zat een klein filter en deze liet geen diesel door, dus even doorgeblasen en toen weer geplaatst. De diesel gepompt en toen liep de pomp weer vol. Starten en hup daar sloeg de motor weer aan.
Toen dacht ik dat ik dan maar ook de kleppen kan stellen en bemerkte ook dat de aandrijfketting wat slap erbij hing. Dus dat moet ik ook nog verhelpen.

Groetjes Bram ut Limburg.
bluemoon me

Keer terug naar Diesel Specifiek