[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Dieselprijs stijgt almaar!! : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 00:26

Dieselprijs stijgt almaar!!

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Dieselprijs stijgt almaar!!

Berichtdoor sulveren wein » 29 apr 2008, 18:28

Zijn er mensen die ervaring hebben met het rijden op zonnebloemolie zonder aanpassingen!! mengverhoudingen met gewone diesel en bevindingen! Jurgen misschien?

Info op het forum zijn mij bekend.
sulveren wein

Re:Dieselprijs stijgt almaar!!

Berichtdoor Semrick » 29 apr 2008, 18:41

Mijn ervaring is... ik bedoel ik heb gehoord.... dat je bij de huidige temperatuur zonder probleem onaangepast kunt rijden met een mengsel van 50% PPO en 50% diesel.
Het vervelende is dat de PPO olieen ook steeds duurder worden en bij de plaatstelijke supermarketen bijna niet meer te krijgen zijn.
Kennelijk zijn er veel mensen die het PPO rijden hebben ontdekt.
De prijs van de zonnebloemolie bij de Aldi is vandaag verhoogd naar 1,29 euro terwijl het enkele maanden geleden nog 69 cent was.
Met die prijzen kun je net zo goed diesel blijven rijden.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Roger » 29 apr 2008, 19:55

Ik heb een tijd met een W123 200D gereden op PPO zonder aanpassingen.

De hoogste mengverhouding die ik heb gereden was 75% ZBO en 25% Diesel.

Kijk ook eens op www.ppo.nu onder het lid NERO. Die rijdt ook onaangepast met zijn W123 200D op PPO.<br><br>Post edited by: Roger, at: 2008/04/29 19:56
Roger

Berichtdoor Hans230CE » 29 apr 2008, 22:21

En binnenkort is de diesel even duur als de benzine

Eric, ik zag deze middag nog een volle rek bij Delhaize, me dunkt dar ze hier de PPO nog niet ontdekt hebben, eigenlijk het enige voertuig dat ik ken en er ook nog voor uit komt
DE SERVICE DEFENDER VAN DE LOKALE LANDROVER DEALER, lekkere foute bak volgens de NL regels, tja "out of site is not out of mind......". volgende maand eens eentje lenen voor het plezier...middagje blubberen
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Douwe Jan » 29 apr 2008, 22:34

't zou toch een slok op een borrel schelen wanneer onze belgische landgenoten eens wat meer op den velo zouden gaan om frites te halen ...
Douwe Jan

Keer terug naar Van alles en nog wat....