Beste Mede-Benzers,
Hierbij wil ik even een probleempje, of liever gezegd dilemma, voorleggen. Zoals jullie misschien nog weten uit mijn introductietekst, kocht ik mijn fijne 280TE uit 1984 zo'n drie-en-een-half jaar geleden om als boodschappenwagen dienst te doen, maar raakte ik er door de jaren heen zo aan gehecht, dat ik het beoogde doel een beetje zonde van de auto vond. De komst van een ruwharige teckel vorig jaar gaf de doorslag en ik schafte met een doorleefde 200 (alias "het paarse Monster") uit 1986 aan om ook woon-werkverkeer mee te doen. Dit doet het ding naar behoren (zij het met flinke dorst), maar ik vind het toch wel jammer dat de "mooie" Mercedes nu eigenlijk nog nauwelijks wordt gebruikt. En dan heb ik ook nog 4 grote Amerikanen.....beetje veel voor een eenvoudige vrachtwagenchauffeur. Ik heb de 200 dus een tijdje geleden op Speurders geadverteerd en heb nu iemand getroffen die er 500 Euro voor wil geven, wat een redelijke prijs is gezien de staat van de auto. En dan volgt nu het dilemma: moet ik een goed functionerende "daily driver" opgeven en de zes-en-een-halve kilometer naar mijn werk voortaan met mijn 280TE afleggen, die tenslotte ook is gemaakt om te rijden? Goed, hij zal zeker nog meer lusten dan de 200, maar die is met een verbruik van ruim 1 op 6 op de korte afstand ook niet bepaald moeders zuinigste. Ik maak me eigenlijk meer zorgen om slijtage aan de motor, want we hebben het wel over een afstand waarbij de motor maar net zijn bedrijfstemperatuur bereikt. Bovendien staat de 280 nu lekker droog onder een carport, maar moet hij zich straks misschien het grillige Hollandse weer laten welgevallen. Aan de andere kant, van stilstand knapt een auto ook niet echt op. Daarbij heb ik dan wel niets met het W124 model, maar ben ik die oude 200 toch stiekem een beetje leuk gaan vinden (ik denk dat een hoop liefhebbers hierover mee kunnen praten). Dus de vraag is: wat moet ik nou?
P.S. Diegenen onder jullie die nu denken, "hij lijkt wel een vrouw", hebben natuurlijk gelijk, ware het niet dat een vrouw hoogstwaarschijnlijk zo verstandig zou zijn om beide auto's van de hand te doen en een Suzuki Alto te kopen....