[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Distributieketting gebroken. : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:28

Distributieketting gebroken.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Distributieketting gebroken.

Berichtdoor bluemoon me » 30 aug 2008, 19:02

Hallo Techneuten.
Naar aanleiding van het Topic motor vast gelopen is gebleken dat de distributieketting gebroken is.
Wie heeft daar ervaring mee en kan mee enkele tips geven hoe verder te handelen om een nieuwe ketting te plaatsen. Het andere deel ligt onderin het huis.

gr Bram ut Limburg.
bluemoon me

Re:Distributieketting gebroken.

Berichtdoor Citrobenz » 30 aug 2008, 23:43

Mag je eerst wel kijken of je niet meer (motor)schade hebt opgelopen
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Toontje » 31 aug 2008, 06:53

hoi hoi
je krijgt meestal wel wat meer schade zal ook niet echt goedkoop zijn om te repareren persoonlijk zou ik een andere motor er inhangen.
en volgens mij las ik van gerw123 dat die een goedkoop adres had voor revisie
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja

Berichtdoor JantjeV8 » 01 sep 2008, 07:44

Jaja, ik heb het gelezen, een lot uit de loterij zullen we maar zeggen, een gebroken ketting.

Je kunt er donder op zeggen dat er meer kapot is dan je ketting, zeker omdat je aangaf dat de motor haperde op het fatale moment. Ik vermoed dat de kleppen de zuigers aangetikt hebben.

Je hebt nu de deksel open liggen, krijg je je nokkenas bewogen? En de krukas?

Ik weet niet wat je zelf wel of niet kunt, maar dat is een complete "open hart operatie". Als je het zelf kunt natuurlijk prima, dan beperkt het zich tot onderdelen en eventueel de kop ergens laten vlakken. MAar denk er om, nieuwe distributie, diverse pakkingsets, mogelijk nog wat kleppen, zuigers...
Ik denk dat het financieel niet de moeite loont er aan te beginnen, er is zoveel voor je Mercedes in de handel tegen redelijke bedragen verkrijgbaar dat je met een motor-wissel voordeliger uit bent.

Van het oude blok kun je nadien nog bekijken wat je er mee doet, oorzaak zoeken of een bijzettafeltje van maken.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor Bogent » 01 sep 2008, 08:18

Niet leuk ik heb het met een peugeot 305 gehad distributie riem kapot één klap. Bij mi lag de nokkenas in drieën dat heb ik gelukkig alleen met een complete kopwisseling kunnen verhelpen.
Bogent

Keer terug naar Techniek