[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
dood punt bij warme motor en afslaan; koude motor : LPG Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 21 nov 2024, 23:33

dood punt bij warme motor en afslaan; koude motor

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

dood punt bij warme motor en afslaan; koude motor

Berichtdoor w114 250CE Automatic » 08 mei 2007, 23:29

Ik heb een 250CE ('71) en heb hierbij LPG in laten bouwen, maar ben inmiddels 2 keer terug geweest voor de afstelling van mijn W114 op gas maar deze loopt nog steeds niet naar behoren.

Dit zijn de problemen:

Koude motor:
1. benzine; loopt goed alleen door automatische choke hoog toerental
2. LPG; loopt erg onregelmatig en laag toerental, met als ik het gas intrap een dood punt waardoor deze afslaat.

Warme motor:
1. benzine: loopt fantastisch
2. LPG; het ene moment loopt hij prima, het andere moment loopt hij te schokken en krijgt een onregelmatig toerental en moet echt door een dood punt heen geforceerd worden. Hierbij dient wel de opmerking geplaatst te worden dat ik het euvel met warme motor vrijwel niet heb gemerkt met LPG uit duitsland.

Het is ook geen probleem met de kleppen, want die zijn pas geleden gesteld.

Wat kan ik doen met de afstelling zodat deze wel goed op gas loopt en liefst ook op benzine?
w114 250CE Automatic
 


Antwoord:dood punt bij warme motor en afslaan; koude motor

Berichtdoor Pietje » 09 mei 2007, 00:20

Je hebt je wagen nu een maand of 6, dus je tank zit er zeker niet langer in. Al terug geweest naar de inbouwer?
Pietje
 


Antwoord:dood punt bij warme motor en afslaan; koude motor

Berichtdoor w114 250CE Automatic » 09 mei 2007, 10:54

Ja 2 keer dus, maar zij kunnen hem niet goed afstellen
w114 250CE Automatic
 


Antwoord:dood punt bij warme motor en afslaan; koude motor

Berichtdoor Pietje » 09 mei 2007, 11:03

welk bedrijf is dat? Ik denk dat anderen het handig vinden om te weten. Zij zullen er dan niet snel een installatie in laten bouwen
Pietje
 


Antwoord:dood punt bij warme motor en afslaan; koude motor

Berichtdoor Jeremy » 09 mei 2007, 23:16

Zit er bij jou een luchtweger op? De gebroeders van Orsouw in Eindhoven bouwen een plunjer in die de luchtweger open drukt als je op gas rijdt, anders zou hij niet mooi stationair kunnen lopen. Misschien zit dit er bij jou niet op en is dat de oplossing... Het zou kunnen dat de luchtweger van jou niet makkelijk opent. Maargoed, ik bedenk ook maar wat.

Gr, Jeremy
Jeremy
 


Antwoord:dood punt bij warme motor en afslaan; koude motor

Berichtdoor superW123 » 10 mei 2007, 21:08

zou kunnen, maar ik heb ook niet zo,n plunjer en hij loopt prima.;)
superW123
 


Antwoord:dood punt bij warme motor en afslaan; koude motor

Berichtdoor Coupe280 » 11 mei 2007, 20:29

hallo automatic
die plunjer is alleen ter beveiliging tegen backfire.
het zou zo moeten zijn dat zodra je op gas rijd die plunjer je luchtweger openzet.
dan kan hij niet zo makkelijk krom slaan als je toevallig een backfire krijgt.
maar of het ook werkelijk werkt betwijfel ik nog .
omdat ik van andere mensen hoor dat die luchtweger nog krom slaat ook al staat hij open.
hij kan gewoon niet tegen die klap die in het inlaat spruitstuk onstaat tgv backfire.
wie andere ervaring heeft hoor ik graag.
mvrg tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:dood punt bij warme motor en afslaan; koude motor

Berichtdoor w114 250CE Automatic » 12 mei 2007, 20:40

Het is bedrijf WALLINGA, 2 broers volgens mij, in eindhoven, maar heb er inderdaad geen lekker gevoel bij.

Ik geef ze volgende week nog 1 kans, als ze mijn beveiliging eruit gaan halen.

Maar iemand nog verdere tips? Want dan zou die klep bij mij dus een beetje lamslaan bij een koude motor en soms bij een warme motor.

Weet iemand trouwens hoe die automatische choke is uit te schakelen en of dit invloed kan hebben?

Alvast weer bijzonder bedankt
w114 250CE Automatic
 


Antwoord:dood punt bij warme motor en afslaan; koude motor

Berichtdoor Jeremy » 13 mei 2007, 18:54

Als je er niet uitkomt, gewoon naar de Gebroeders van Orsouw gaan, ook in Eindhoven. Ik heb hele slechte ervaringen met Bazuin Autogas in Winschoten. Dit weekend naar van Orsouw geweest en hij loopt als een zonnetje op LPG, had ik dat maar meteen gedaan:s. Ik laat iig nooit meer iets door Bazuin inbouwen. Mijn auto is er inmiddels zo vaak geweest dat ik er helemaal verdrietig van wordt. Op een gegeven moment ben ik precies op gaan schrijven wat er, naar mijn idee moest gebeuren, en nog werd dit niet gedaan. Ze hebben hem nooit goed weten te krijgen op gas. Daarna contact gehad met van Orsouw, die zeiden dat inderdaad de verdamper vervangen moest worden. Verder is het gasmengstuk vervangen en hebben ze een plunjer gemonteerd. Hij heeft nog nooit zo mooi gelopen en gestart. Ik ben tot nu toe super tevreden.

Gr, Jeremy<br><br>Bericht gewijzigd door: Jeremy, op: 2007/05/13 19:18
Jeremy
 


Antwoord:dood punt bij warme motor en afslaan; koude motor

Berichtdoor w114 250CE Automatic » 29 mei 2007, 23:14

Het antwoord is vandaag uiteindelijk gevallen!!!!

Het waren de contactpuntjes en kan nu uiteindelijk lekker cruisen!!!!

Maar bedankt voor de feedback

Groeten van de vreemde eend
w114 250CE Automatic
 


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron