[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Doorgerotte brandsof leiding : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:41

Doorgerotte brandsof leiding

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Doorgerotte brandsof leiding

Berichtdoor Bob » 02 maart 2010, 11:17

Mijn 230TE lijkt wel op een hondje die z'n poot (niet) licht en een plasje doet. Blijkt dat de stalen benzine leiding is doorgerot. Precies bij zo'n rubber met klemmetje, net vóór het achterwiel.
Volgens mij moeten voor-mij al eerder mensen hier mee gestoeid hebben.
In andere topics lees ik over koper ???
En hoe dan net de koppelingen ?? moet je die aanvelzen ?? of slangenklemmen ? Want er staat wel 5 bar druk op.
Wie kan mij adviseren ??

Bob
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re:Doorgerotte brandsof leiding

Berichtdoor Paul Snip » 02 maart 2010, 12:31

Slechte stuk ertussenuit halen. Het liefst met een pijpensnijdertje. Anders zagen en zorgen dat er geen braampjes in de leiding komen. Daarna een stuk benzineslang ertussen zetten met goed passende slangenklemmen. Geen probleem. Die brandstofslang kan die druk makkelijk aan. Is er voor gemaakt immers.
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee

Berichtdoor Bob » 02 maart 2010, 12:42

Hi Paul, bedankt voor de snelle reactie.
Zonder flens op de stalen pijp, wordt dat niet eraf gedrukt met slangenklemmen ?? en midden onder de auto is dat ook APK goed ??
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor JantjeV8 » 02 maart 2010, 13:13

Slangetje is geen probleem voor de apk, als hij maar niet lekt.
Wat is goed en wat is fout. Een slang zal jaren meegaan, een nieuwe stalen leiding ook en koper ook. Van koper wordt wel eens gezegd dat een opspattende steen de leiding dicht kan slaan, maar ja, hoe groot is die kans.

Goeie slang, rvs slangklemmetjes, slang goed ver, toch gauw een centimeter of 5, op de oude aansluiting schuiven en 2 of 3 klemetjes er op.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Bouwjaar: 1981
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wiebren240D » 02 maart 2010, 20:36

Hallo Bob

toch zette ik er kooper leiding onder buigt heel erg goed en daar door mooi op zijn plek te brengen gewoon in de orginele beugels en van voor naar achter in 1 stuk.
is op een brug met 2 man een paar uur werk en je hoeft echt nooit weer.

hier in Sneek ligt nog wel een rol kooper wat genoeg is voor jou auto.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja

Berichtdoor bartolo66 » 02 maart 2010, 23:07

Ik heb ze ook door koper vervangen bij de automaterialen te koop op rol van 5m. Aansluitstuk is een gewone brandstofslang die er overheen geschoven is met slangenklemmetje.(200D)
bartolo66

Berichtdoor JantjeV8 » 03 maart 2010, 08:49

Dat is wel het beste, ook voor die leidingen van de niveau regeling enzo.
Vioor brandstofleiding hoef je er niet eens iets aan te felzen, maar je kunt eenvoudig met een centerpuntje of een drijvertje even de kop van de leiding wat groter maken. Gewoon met een hamertje wat tikken. Zit je slang altijd over een hobbeltje getrokken.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Bouwjaar: 1981

Berichtdoor Bob » 03 maart 2010, 20:00

OK beste mensen, bedankt voor de adviezen.
Ik weet het een en ander. Denk dat ik eerst een noodreparatie maak met een slang, en later als ik tijd heb, het geheel vervang met een koperen leiding.

Bedankt Bob<br><br>Post edited by: Bob, at: 2010/03/03 19:01
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor FrankG » 03 maart 2010, 20:57

Hoi Bob,
Ik heb er ook onlangs een noodreparatie aan gedaan. Ook precies onder zo'n blokje. Door de garage gerepareerd, onder mijn vakkundig toeziend oog (weer wat geleerd).

Inderdaad met een pijpensnijdertje stuk er tussenuit, stuk slang er tussen, met tyrepjes vastgezet.

Volgens de garage niks meer aaan doen. Zelf denk ik tja, hoe lang tot de volgende lekkage???
FrankG

Berichtdoor bartolo66 » 03 maart 2010, 21:25

ha ha het zal toch niet echt zo zijn dat ze die met ty raps hebben vastgezet?

bartolo66

Keer terug naar Techniek