Ben hier in de hoop dat mensen wat tips hebben. Bijvoorbeeld mijn eerste vraag. Een ding waar ik me mateloos aan erger. De klok op m'n intrumentenpaneel loopt niet gelijk. Hij loopt 2 uur en tussen de 15 minuten en een heel uur voor. Weet iemand hoe ik 'm gelijk kan zetten?
Ik ben sinds kort de eigenaar geworden van mijn eigen W123. Het is een 230E. Achteraf bleek ie in een niet zo'n goede staat te zijn. Gelukkig heb ik er niet zoveel voor betaald. Maar 1200. Mankeert van alles aan. Wat je meteen opvalt is de benzine lucht. De leiding van de pomp naar de tank is poreus. De specifieke leiding heb ik gister laten bestellen door Gomes, een Mercedes dealer. Lagen er blijkbaar nog 14 in Keulen. Een van de banden is versleten, wat iets minder is in deze tijd van het jaar , ook lijkt ie een beetje naar links te leunen. De band is maar aan 1 kant versleten. De wielkasten zitten vol met roest, steunbalken schijnen er nog wel goed aan toe te zijn. Er schijnt ook wat speling in m'n rechter voorwiel te zitten en een rubbertje wat vervangen moet worden.
Het interieur ziet er zeker niet slecht uit en bijna alles werkt nog. Behalve de ruitensproeiers. Als die erop zitten... Wel wat vervelend met al dat zout op de weg. Het bestuurdersportier is er helaas slecht aan toe. Het raammechanisme faalt en het raam begint geluid te maken bij 100 km/h. Bij 110 is er een irrant buzzend geluid wat bij de passagiers kant vandaan komt.
De auto heeft gelukkig ook zat positieve punten. De motor loopt heerlijk en de auto is tot nu toe elke keer in 1 keer gestart zonder eerst te haperen. Het is een 136 pk 4 cilinder injectie motor met een 4 versnellings schakelbak. Origineel allemaal voor zover ik weet. De radio werkt en de antenne gaat er automatisch in en uit. Auto heeft stuurbekrachting en stuur soepel. Zit een nieuwe startersmotor in. Van buiten heeft ie maar een paar roestplekken.
Voor de rest over mezelf. Ben pas 22 jaar en paar weken geleden mijn rijbewijs gehaald. Dit is dus ook gelijk m'n eerste auto. M'n opa had altijd een Mercedes S-klasse gehad van rond 1995 gok ik. Was een pracht beest. Ook heb ik absoluut GEEN verstand van auto mechanica. Ik weet hoe een motor werkt, hoe vering werkt en de besturing en elektronica, maar geen enkele praktische ervaringen. Kan gaan gokken wat bepaalde dingen zijn, maar weet 't niet met zekerheid. Heb ook geen gereedschap, een brug of een garage/ dak voor boven m'n auto. Gelukkig zit er nog 19 maanden APK op m'n auto. Zat tijd om kennis op te doen en hem door z'n volgende APK te slepen.
Nog wat foto's komen er zo. M'n foto's zijn nog eventjes te groot .