[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
draaiknop rugleuning omzetten : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 00:46

draaiknop rugleuning omzetten

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

draaiknop rugleuning omzetten

Berichtdoor deejeepee » 16 sep 2007, 22:56

Vandaag mijn stoel "gepimpt". De bestuurderstoel was doorgezakt (2 veren gebroken). De zitting heb ik vervangen van een andere stoel, een bijrijdersstoel, en gelijk voorzien van zo'n "zwembadslang" (dank voor de uitgebreide fotobeschrijving op deze site).
Nu blijkt de rugleuning van de bestuurderstoel ook binnenin kapot te zijn en wil ik die van de bijrijdersstoel gebruiken. Alleen, daar zit alles natuurlijk gespiegeld. Is er iemand die weet hoe je de draaiknop van de rugleuning loskrijgt om hem van de ene naar de andere kant om te zetten? Kan het uberhaupt wel??? Heb "gepast" geweld gebruikt, maar geen beweiging in te krijgen! Zie foto's, het gaat om dat ronde ding met dat pinnetje binnenin.<br><br>Post edited by: deejeepee, at: 2007/09/16 22:57
deejeepee

Re:draaiknop rugleuning omzetten

Berichtdoor deejeepee » 16 sep 2007, 23:08

deejeepee

Berichtdoor ERIK123 » 20 sep 2007, 21:19

hallo,
Ik heb net bij mij eens gaan kijken naar die rugleuning. Zou het niet makkelijker zijn om die ijzeren veren los te maken en te vervangen. Je kan de hele zetel uit elkaar halen:
Je kan de hoes er af halen door ze samen te drukken en achteraan achter de rand los te trekken. Geen paniek. het is makkelijk teruggestoken op dezelfde manier.
De veren zitten met een vlim vast. Volgens mij kan je deze iets meer open krijgen en het veersysteem er volledig uithalen. (bij de zitvlakken is dit alleszins zo. Het ziet er wel naar uit dat de vlimmen van de rugleuning een stuk steviger zijn, maar het is het proberen waard). Dan kan je de rest gewoon behouden en zit alles nog op de juiste plaats. Veel succes ermee en laat maar weten of het gelukt is.
P.S.: ik heb het zelf nog niet geprobeerd dus ben niet 100% zeker...
Ach ja, vergeet ook niet dat er horizontaal een plastiekje zit met haakjes er aan om de bekleding tegen de rug aan te trekken. Dit moet je eerst los maken alvorens hoes los te kunnen maken. En moest je ook die plasieken ringen (waar kopsteun in schuift) moeten los maken, monteer ze dan eerst terug alvorens je de hoes terug monteert!!! anders lukt dit je nooit!
groeten, erik123
ERIK123
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1979
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor deejeepee » 24 sep 2007, 20:24

Hoi eric123
Het probleem zijn niet de veren maar de stukken ijzer eromheen. Die zijn gebarsten! Hoe je 't voor elkaar krijgt weet ik niet, vast een hele dikke Duitser geweest :-) En dat ijzer zit allemaal gepopt aan elkaar, dat vervang je niet zomaar even (ik althans niet).
Ik wil dus de hele rugleuning vervangen. En dan moet ik dus óf een andere bestuurderstoel/rugleuning gaan zoeken, of dat draaiding eraf zien te krijgen en om te zetten. De bekleding is al af, dat draaiding blijft muurvast zitten :-(
Zie foto, gaat dus om dat ronde stukje metaal dat omgezet moet worden naar de andere kant...
deejeepee

Berichtdoor deejeepee » 24 sep 2007, 20:27

dit is dus de foto

deejeepee

Berichtdoor Leon » 25 sep 2007, 12:57

Het lijkt ook geklonken te zitten (gezien de pinnetjes in dat ronde ding.

Uitboren en poppen? je hele scharnieren omzetten? (zitten ook geklonken zeker?)
Leon

Berichtdoor deejeepee » 25 sep 2007, 22:25

Mijn auto was vandaag bij klasseklassiek voor reparatie. Die knop kan van de rugleuning kan idd niet omgezet worden. Zit er op gelast oid.
Ik ga dus maar op zoek naar een andere rugleuning van een bestuurdersstoel die wel heel is.
Bedankt voor de reacties in ieder geval!
deejeepee
deejeepee

Keer terug naar Interieur