Hallo,
Ben eens begonnen om de frontspeakers rechtstreeks aan de sluiten op de radio. Dat was het nog wel maar ergens onder water wordt er ook een aansluiting naar de achterspeakers gebruikt. Wilde toch wel voor en achter apart kunnen regelen. Op een gegeven moment trok ik iets los en had ik losse speakerdraad met stekkertjes aan het eind. Toen het andere deel gaan zoeken en aan de bestuurderskant de onderkant van het dashboard losgehaald. Daar waren ze ergens uitgegaan. Dit weer opnieuw aangesloten.
Bleek dat er onder het dashboard ook een knopje zat, die ik nooit eerder had opgemerkt, maar waarvan ik nu ook weet waar die voor bedoeld was: het volume voor en achter regel (fader). Dus zit ik eigenlijk alles voor niks te doen.
Nou ja, omdat er nergens meer geluid uit kwam, maar een rechtstreekse draad van de nieuwe speaker naar de ISO-stekker getrokken. En de andere frontspeaker ook. De oude bedrading van de ISO-stekker losgekopppeld. Echter, er is totaal geen geluid meer. Alles zit goed aangesloten, en toch geen geluid.
De sd-kaart 'draait' zeg maar, en ook zenders vindt ie op de FM maar geluid ho maar. Nou zou ie op mute kunnen staan of volume op 0 maar dat is ook niet het geval. Iemand nog enig idee?
Tevens vond ik achter de radio ook een los stekkertje, waarvan ik niet weet waar die van is.
Terugaansluiten op de originele manier geeft ook geen geluid (meer). Of zal de radio op d'1 of andere manier kaduuk zijn. ISO-stekker zit er goed in en de bedrading is goed. Daar twijfel ik niet aan.<br><br>Post edited by: DikkieDick, at: 2009/03/11 14:42