Op deze foto de plaat zoals Jan er waarschijnlijk in heeft zitten.
Deze plaat heeft wel gewoon zware veren voor transmissiedemper maar laat de tandwielen gewoon lekker rammelen.
Veel verschillende koppelingsplaten zijn in de imitatiehandel gewoon op een hoop geveegt en leveren ze altijd gewoon deze plaat.
Zelf monteer ik alleen deze plaat, zeker bij een 240D 72 pk en de 300D 88 pk . Dit zijn wat zenuwachtige motoren en hebben snel last van schokken (bonanza effect) bij langzaam rijden en sloom optrekken.
Over dit bonanza effect of rijschoolsyndroom en de oplossingen kan ik wel een half forum vullen maar de antirammelplaat versterkt dit effect sterk.
Het kletteren van die bak kan echt geen kwaad Jan, onze taxi s stonden soms wel een uur stationair tedraaien aan het station en daardoor is nooit geen bak gesneuveld.
Boy had dus eigenlijk gelijk met z n koppelingplaat, natuurlijk weet hij dit niet zelf ,hij kwam dit vanavond vragen in de werkplaats en ik zei hem dan moet hij de plaat vervangen. Vandaar dat onbegrijpelijke verhaal.
enne Nico , ik heb hier geen login , maakt ook niet uit , ik verschuil me niet hoor en ben ook niet oneerlijk.