De auto's waar ik stickers voor heb ontvangen zijn inderdaad jonger.
Ik ga me nu op zeer glad ijs begeven want de meningen spreken elkaar tegen, ik weet niet of je goed Duits kunt anders zou ik mezelf eens op zo'n site inlezen als ik jou was.
WAT IK WEET:
Een auto van voor 01-01-1978 met blauwe kentekenplaten Is het voldoende om een kopie van het kentekenbewijs achter de raam te hebben liggen.
Zie ook hier:
https://www.milieustickervoorduitsland.nl/Wanneer is een milieusticker niet nodig?
Er zijn een aantal gevallen waarin het niet nodig is een milieusticker voor je auto aan te schaffen en je toch de Duitse binnensteden in mag. Ik heb ze hieronder op een rij gezet:
•Als je over een Europese Gehandicaptenparkeerkaart beschikt.
•Als je auto een oldtimer is met een historisch blauw kenteken.
•Als je als diplomaat of vertegenwoordiger van de NAVO werkzaam bent.
Parkeer je je auto, dan moet voor de controlerende verkeersagenten duidelijk zichtbaar zijn dat je niet over een milieusticker hoeft te beschikken. In het geval van een Europese Gehandicaptenparkeerkaart leg je deze bijvoorbeeld het beste aan de rechterkant onder de voorruit, daar waar zich normaal gesproken de milieusticker bevindt.
Dus volgens mij mag je met jouw auto van 1982 niet de umweltzone in..........................
Succes,
Mark