[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
dynamo revisie motorola : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 15:31

dynamo revisie motorola

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

dynamo revisie motorola

Berichtdoor wwwW123 » 25 feb 2008, 11:49

m'n 240D uit 1982 heeft een dynamo van motorola. heeft iemand een explosie tekening van dit type? ik heb alleen wat info van bosch.
vervolg hierop; heeft iemand zo'n dynamo al 's gereviseerd. bij mij moeten alleen de lagertjes vervangen worden, want hij laad goed verder.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:dynamo revisie motorola

Berichtdoor Bob » 25 feb 2008, 18:58

Uit ervaring weet ik dat na veel KM (250.000) mogelijk de lagertjes aan vervanging toe zijn (bij een sterk mechanisch geluid) dan zijn meestal ook de borstels aardig heen. Als je een beetje handig bent kun je er zelf nieuwe aan solderen, of anders voor 25 Euro een hele nieuwe spannings regelaar.
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja

Berichtdoor JantjeV8 » 25 feb 2008, 21:51

Hanco,
Zo'n Motorola zal toch niet wezenlijk anders in elkaar steken als die van Bosch?
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor wwwW123 » 26 feb 2008, 12:45

bij bosch kon ik makkelijker bij de borstels enz. maar ik heb hem nu geruild bij een revisiebedrijf. wilde eerst lagers vervangen maar die man zei dat het huis ook uitgelopen was, dus niet te repareren. nah ja. pech.
wagen had 132000 gelopen, dus vrij snel versleten die lagers leek mij.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Gerard » 26 feb 2008, 13:52

@Hanco, hoeveel euri was jij kwijt voor je Dynamo?
Die van mij (een Motorola) had het nl. vorige week ook begeven, was helemaal van binnen uitgesleten en heb ik vervangen door een gereviseerde van Bosch die mij 177 euri heeft gekost.

Groeten,
Gerard.
Gerard

Berichtdoor wwwW123 » 26 feb 2008, 14:46

ik was 80 kwijt voor die bosch. gereviseerde versie. maar blijkbaar dat die motorola minder goed was dan de bosch denk ik dan.
altijd even rondbellen en veel vragen is mijn motto. nooit meteen veel uitgeven voor een onderdeel.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Keer terug naar Techniek