[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Een 250 bekijken bij Koblenz : Reizen! - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 00:53

Een 250 bekijken bij Koblenz

Plaats hier verslagen van reizen met je Mercedes klassieker. Dit mag een dagje Vroomshoop of Middelburg zijn, of een reis naar Moskou, zolang de trip of reis maar met je Mercedes is gemaakt. :)

Re:Een 250 bekijken bij Koblenz

Berichtdoor Semrick » 10 jun 2008, 19:57

Was er dan niks positiefs te melden?
Jawel. Het geluid van de motor vond ik geweldig klinken. Die zescylinder. Heerlijk gewoon. Nu gebrijpen wij waarom Arno een 250 rijdt... ;-)
Wij vonden deze auto de vraagprijs van 2750,- euro niet waard. Er was nog wel over de prijs te spreken maar veel zou er niet af gaan.
Mocht iemand van de club er wel brood in zien neem dan contact op met de verkoper. Op zich is de auto nog wel te redden maar ik had geen zin in een nieuw project.

Onderweg naar huis kwamen we nog wel een andere heel mooie W123 tegen.
Die stond langs de kant van de weg geparkeerd. De eigenaren, een echtpaar van naar schatting in de 80 jaar, was iets verderop klimop aan het snoeien.
Met hen een praatje over de auto gemaakt en ons telefoonnummer achtergelaten voor het geval ze de auto van de hand willen doen.
Het betrof een werkelijk in perfecte staat (ongerestaureerd en geen spatje roest) verkerende 200D. Door de eigenaar op simpele wijze opgewaardeerd naar een Turbodiesel. ;-)
2 minpunten; de kleur en het later ingebouwde sunroof. :-(

Ondanks dat we de reis naar Koblenz zonder resultaat was hebben wij toch een heel gezellige dag gehad. <br><br>Post edited by: Semrick, at: 2008/06/10 19:58

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Markparket » 10 jun 2008, 20:45

Tja Eric,

Het was natuurlijk te verwachten voor die prijs....

Zelfs in Der Heimat gaan de W123s niet meer voor weinig van de hand.
Ikzelf ben dan ook vele malen naar Duitsland geweest en even zovele keren met een kater terug gekomen.

Uiteindelijk mijn 200 automatik van een kraftfahrzeugmeister voor een zeg maar dubbel bedrag als deze 250 gekocht....

Maar dan heb je ook wel een echte auto met een hele geschiedenis erbij en niet aan gerotzooid.

In je topic over je belg heb ik me wel eens afgevraagd hoe het met die van mij was gesteld, maar onlangs bij Rob op de brug alles goed bekeken en de auto is gelukkig echt perfect!

Ik denk dat je in Duitsland voor een echte ook niet meer onder de € 5.000 moet gaan kijken (en zelfs dan)

Maar weer een mooi leermoment!

Ook leuk om jouw fotos met die van de advertentie te vergelijken!
Markparket

Berichtdoor 250petrolgrun » 10 jun 2008, 21:02

Ha die Eric en Jaap,

Toch zijn jullie niet voor niets geweest! Had was mooi weer en jullie hebben gewoon een tourtocht gemaakt met 1 W123. Even kijken naar een museumstuk met stuur versnelling en een motor waar je van kan genieten. Overgens de radio die er in zit is ook niet onaardig!

Gelukkig is mijn 250 in betere staat. En inderdaad het is genieten in die wagen!

Eric en jaap gewoon door zoeken jullie zullen vast nog wel iets vinden.

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor Semrick » 11 jun 2008, 22:50

Hopenlijk kunnen jullie dit topic nu wel weer zien.;-0
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:

Berichtdoor Topasbrauner » 15 jun 2008, 16:55

Leuk reisje Eric! Ga graag weer es die kant op voor een erbij!
Markparket, ik ben dat gelukkig niet met je eens! Vraag Rob maar es in welke staat die witte is die gisteren bij hem op de brug stond voor een uitgebreide fluidfilm beurt!
Zelfs de monteur van Marcel Kappen vond het een knappe wagen, dat zegt ie niet snel!

Ik zou juist gokken op lange afstanden Eric, dan komen er vantevoren niet zoveel NL's kijken. Risico is wel groter, maar tja als het beloond wordt ben je spekkoper. Wij haalden die 200D op uit Stuttgart puur op beschrijving van de verkoper. Er was nog niemand komen kijken en wij waren een van de weinige bieders. Dat zou anders zijn geweest als ie dichter in de buurt had gestaan.

Job
Topasbrauner

Berichtdoor Semrick » 15 jun 2008, 17:05

Inderdaad Job,

Als je niet gaat kijken weet je nooit of het wat is.
Veel kun je wel uit foto's halen maar niet alles.
In dit geval waren er geen goede foto's gemaild dus bleef het een gok.
Helaas heb ik niet elke dag de tijd en de gelegenheid om meteen in e auto te springen en te gaan kijken. Zeker als het ver weg is.
Ook voor deze auto had hij eigenlijk alleen maar reactie's uit NL gahad.
En als je even op autoscout kijkt zie je inderdaad dat de aanttrekkelijke auto's vaak diep in Zuid Duitsland staan om dat even kijken en ophalen dan toch wat lastiger is. ;-)
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:

Berichtdoor 250petrolgrun » 15 jun 2008, 17:24

Dat het een heel gedoe is kan ik beamen, Angelique en ik hadden de auto al uitgezocht voor het MB Museum in Stuttgart hoefde de W123 alleen maar op te halen. Het heeft me wel 26 uur gekost.

Voor de gene die het verhaal niet kennen kan je het lezen in de onderstaande link!

http://w123club.nl/component/option,com ... itstart,0/

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor Markparket » 16 jun 2008, 00:41

@Topasbrauner en Semrick

Ik denk inderdaad dat hoe verder je gaat hoe beter de prijs/kwaliteit verhouding wordt.

In CH heb ik al redelijk wat fraais gezien, alhoewel de spoeling daar dun wordt...

In juli ga ik richtin Hamburg voor een korte vakantie (heb de smaak weer te pakken!) en daar staan volgens het internet ook aardige auto s....maar dat zullen we dan dus weer in de praktijk gaan zien;-)

Die van mij kwam overigens niet van zo ver, maar werd al zijn jaren gekoesterd en gepampert in een verwarmde garage..
Markparket

Vorige

Keer terug naar Reizen!