Gisteren 1 juni en de pliessie gaf in burger niet echt het goede voorbeeld eigenlijk, Ze hielden korpsdag en dan kun je kiezen uit een aantal dingen om te doen in de loop van de dag; tennissen (nee niet echt mijn ding), motorrit (heb geen motor) wandelen (neen danke) enz enz. Wat je ook kon doen was karten, kijk en dat vind deze ouwe jongen eens leuk, dus zijn we s'morgens met de kart gaan rijden in Poperinge, ondanks een flinke schuiver die me minuten koste toch mooi in de middenmoot geëindigd.
Dan heb je nog de middag en dan moet je ook nog iets doen, nietwaar, je kon op slipcursus gaan, sponsering van de d'Ieteren-groep Belgie (de Volkswagen groep, hofleverancier bij ons in OST), beetje sliptraining en ABS-remmen en eigelijk al wat te doen had met de elektrische rijhulpen in de moderne wagen.
Maar wat bleek, de heren instructeurs hadden speelgoed meegebracht voor ons;
- AUDI TTRS 370 pk quattro met 6-bak
- SEAT Leon Cupra 270 pk
- Golf R 270 pk DSG
- SKODA Superb station, neen niet met een ECo 1.6 D, maar eentje met een echte motor, V6 3.6 met DSG en 4x4 en 260 pk (Ik heb Jan gelijk een SMS gestuurd en die dacht dat 1 april met 2 maanden verlaat was
)
Het zou de enige zijn in Belgie en ik vraag me af waarom, wat een dijk van een wagen en deze had volgens de heren alle speeltjes aan boord.
En hoe rijden die dingen, wel lekker;
-die TT is een bom op wielen zeker zo als hij er bij stond, met sport-uitlaat (radio uit en raampje open en de sportknop aan), Op een open weg zat je zo van 0 naar 180 en toen was het asfalt op. Trekken als gek dus.80d€ en daar was er 30d van opties, stoelen (heerlijke kuipen trouwens). Maar de wagen is niet echt praktisch, leuk ding voor erbij.
-Die Golf, doet wat de Golf moet doen, Golf zijn, maar met dat beetje meer, veel meer, heerlijke motor met een overschot aan PK's en wat een wegligging en versnellingsbak. Valt niet echt op als krachtpantser
-De Superb, wat een wagen !!!!!!! daar heb je een wagen aan waar je mee op vakantie kan, naar een chique restaurant, of naar het containerpark, en waar je ook eens het circuit mee rond kan, zat ook voor 20d aan opties op, pack hier pack daar. En nu zal ik eens eerlijk zijn, als ik er 1 mocht meenemen naar huis, dan was het deze. Plakt aan de weg, heerlijke DSG en als je in sport ging, nog sneller dan snel, ging zonder morren mee met de rest. Zonder echt op te vallen
-owja de Leon, weet het niet, vind hem verschrikkelijk lelijk en mot die wagen niet, dus niet mee gereden. dubbele shift gedaan in de Skoda omdat er collega's het zelfde dachten over de Skoda.
Er was ook een begeleidings wagen mee, AUDI A4 met een gechipte topdiesel 3.0 in RS look, niet echt traag te noemen met zijn +- 300 pk
Tja gisteren was niet echt een ECO-dagje
, een dagje lak aan de natuur, sorry groene kongens
_________________________________________________________________________________
A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.
Gtn van ant zeetje, Hans