door JaapW114 » 15 nov 2009, 09:30
Inderdaad een lange dag, maar wel met resultaat. SGT Peppers weer tevreden naar huis en mijn brandstofpomp geeft ook weer op het juiste tijdstip brandstof. De bereikbaarheid van de bouten om de pomp te verdraaien is een minpuntje van de W115! Eerst op gevoel getracht de onderste bout te bereiken, maar dat is niet te doen, de behuizing waar het oliefilter in steekt, zit precies in het beeld. Toen kwam Govert op het geweldige idee het voorwiel te demonteren, dat gaf in ieder geval zicht op de bout. Toen de bouten los waren, wilde de pomp nog niet lekker draaien, maar na enig trek- en duwwerk, uiteraard beheerst, kwam er voldoende beweging in om de pomp onder de juiste hoek vast te zetten. De Benz reageert nu sneller op het gaspedaal, dus het was niet voor niets. Inmiddels was het bijna 0.00 uur, dus deze zaterdag was weer optimaal benut.
Ook nog even de nieuwe winterbanden gemonteerd, dit zijn winter- en transportbanden, hebben een hoger draagvermogen, 800 kilo per band. Er ligt nogal wat gereedschap in de kofferbak en er hangt de laatste tijd vaak een zware aanhanger achter. Ik mag graag oud ijzer verzamelen en aangezien we nu bij het spoor werken, zit daar nogal eens wat rails bij, de weegt lekker. Alleen jammer dat het gister maar 8 eurocent de kilo opleverde, hoop op betere tijden, ik heb nog een aardige vracht liggen namelijk.
Verder bij Jaap Havik alle rubbers voor de voor- en achteras besteld, een doos vol. Ik zag dat er wat rubbers ernstige sporen van slijtage beginnen te krijgen, ook dweilt de Benz soms bij zijwind. De stuurdemper onlangs al eens vervangen, die was volkomen dood, maar dat gaf geen verbetering. Ook worden zeer binnenkort alle veren en schokbrekers vervangen, deze komen van WWWW123. Achter komen meteen wat zwaardere veren, komt de achterkant ook weer een beetje omhoog. Er is de laatste tijd veel geld in de Benz gestoken, dus ik kan er straks weer een tijdje tegen. Al zag ik gister wel een slechte plek aan de onderkant van de kokerbalk aan de voorzijde.
Mooie klus voor in de kerstvakantie, even wat laswerk verrichten. Wiebren heeft nog een mooi spatbord voor mij geregeld, nu nog eentje voor de andere kant, een nette motorkap en kofferdeksel heb ik nog. De deuk bij het rechterachterspatbord ook maar even aanpakken en hij is weer als nieuw! Althans voor mij.
Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2009/11/15 08:48