Dan de asstomp op de werkbank, niet gehinderd door enige kennis, twee wielbouten in de naaf gedraaid, de koevoet ertussen, de kanteeldop in de ratel en draaien maar, vergeet het maar, muurvast. Dus eerst een plaat ijzer genomen, gat van 76 mm geboord waar het centrum van de wielnaaf doorheen past, dan de steek van de vijf wielbouten overnomen, wat met een staalpasser erg makkelijk gaat, gaten van 13 mm geboord en deze plaat op de wielnaaf gemonteerd. Gelukkig heb ik een zware stalen werkbank en een grote bankschroef, dus plaat in de bankschroef en wederom de ratel erop, nada, noppes. Ok, het is dood materiaal, dus winnen doe ik het altijd. De kanteeldop heeft een ¾†aansluiting, deze had ik laten verlopen naar ½ “ en een 65 centimeter lang wringijzer erop. Maar deze veert te erg mee, dus dan maar rechtsteeeks een ¾†wringijzer erop, deze is ca. een meter lang, en zwaar. Dat vond de moer waar het wiellager mee vast zit niet lekker en gaf zich krakend gewonnen. Ik weet wel dat het zonder deze kanteeldop eigenlijk niet te doen is, die dop is niet goedkoop, maar wel noodzakelijk. Dus toch blij dat ik deze had aangeschaft.
Dit gatenpatroon moest worden overgezet naar mijn hulpstuk.<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2010/05/02 15:43