[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Een dagje sleutelen in Waarland : Techniek - 19

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 21 jan 2025, 15:51

Een dagje sleutelen in Waarland

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 23 dec 2008, 18:10

Hallo Gerwin

Ik zal even met Wiebren kontakt opnemen om te kijken wanneer er weer gesleuteld gaat worden. Zodra ik meer weet laat ik het je even weten.
Zoals je het omschrijf moet het haast ergens in de aandrijflijn zitten, maar waar, Hardyschijven, tussenlager, differentieel of de steekassen?

Groet,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Govert » 23 dec 2008, 18:16

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 16:03
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jacob » 23 dec 2008, 18:29

Govert het ABS doorverbind verhaal krijgt nog een staartje.
Na het doorverbinden door jou en Jaap brande bij het weg rijden uit Waarland het lampje niet meer en werkte dus het ABS systeem.
Ik heb dit nog getest door de auto uit te zetten en weer op nieuw te starten het lampje brande weer niet,Super dus.
Na een week stil gestaan te hebben weer op weg naar waarland om een draag arm te vervangen en wat bleek gek genoeg?
Het lampje brande weer!!!
Volgens Jaap zou dit niet moeten kunnen maarja het lampje brand echt.
Weet jij hoe dit kan??
Weet jij mischien ook de doormeet waarde van een ABS sensor?
Groeten,Jacob.
Jacob

Berichtdoor Govert » 23 dec 2008, 22:18

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 16:05
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor JaapW114 » 23 dec 2008, 23:03

Ik had die conversatie vorige keer ook gevolgd. Tweede kerstdag ben ik bij mijn schoonouders en zal hem eens vragen hoe het een en ander zit. Wat Jacob betreft, afgelopen zondag is de draagarm vervangen door eentje met een goede sensor. Mijn voorstel zou dan toch zijn om alles weer terug naar origineel te bouwen, de werkelijke storing lokaliseren en repareren. Dan kan een ieder op dit forum weer rustig slapen.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Gerwin » 24 dec 2008, 12:23

Volgens mij heb ik het gisteren gevonden. Heb het verder omschreven in het oude probleem topic in techniek. Het is de kruiskoppeling met waarschijnlijk ook het tussenlager. Maar nietemin wil ik graag een keer langs komen op een klusdag, Om te leren en misschien een helpende hand te reiken.

Groet Gerwin,
Gerwin

Berichtdoor JaapW114 » 24 dec 2008, 18:16

Hallo Gerwin,

Dat is goed, zodra er een datum is, laat ik het je even weten.

groet,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Jacob » 24 dec 2008, 22:16

Govert en Jaap, het gekke is dus dat als het lampje niet brand het ABS werkt,niet goed want net voor dat ik stil sta treed het systeem in werking en trek ook stroom weg want ik zie het aan mijn verlichting wat dan eventjes minder word.
Als het brand is er niets aan de hand en remt ie weer gewoon.
Jacob.<br><br>Post edited by: Jacob, at: 2008/12/24 21:18
Jacob

Berichtdoor JaapW114 » 24 dec 2008, 22:50

Jacob,

Ik snap niet dat het ABS lampje kan gaan branden, zonder dat het akkulampje brandt, deze staan namelijk parallel aan elkaar geschakeld. Verder is het ABS lampje op geen enkele wijze nog verbonden met het ABS systeem.
Als Govert weer komt, zullen we nog een keer een blik in de schema's moeten werpen. Of toch maar de Bosch testkast van Ebay.

Groet,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Govert » 24 dec 2008, 23:03

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 16:08
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor JaapW114 » 24 dec 2008, 23:07

Govert,

Dat weet ik niet zeker meer, anders een echte massa aan het ABS lampje leggen. Eerst het schema er maar weer eens bij pakken. We moeten wel voorkomen dat het akkulampje dan geen massa via het ABS lampje kan krijgen, dus misschien een diode plaatsen?

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Govert » 24 dec 2008, 23:23

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 16:12

Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor JaapW114 » 24 dec 2008, 23:28

Volgens mij hebben we zowel de raden aan de linkerzijde als aan de rechterzijde van de ABS lamp losgehaald. Maar dat weet ik niet zeker meer. Jammer dat de akkulamp ook niet op dit schema staat.

Ik denk dat we de auto er weer bij moeten hebben, ik weet het niet precies meer.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Govert » 24 dec 2008, 23:42

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 16:13

Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor JaapW114 » 24 dec 2008, 23:53

Dat klopt en lijkt mij ook de beste oplossing, alles weer in de originele staat terug brengen en dan kijken waarom het systeem niet naar behoren werkt
JaapW114

Berichtdoor henklith » 25 dec 2008, 00:30

Wat heeft dat RS lampje te maken met het ABS systeem, dat zijn toch twee verschllende lampjes??
Groet, henk
henklith

Berichtdoor Govert » 25 dec 2008, 00:32

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 16:15
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor henklith » 25 dec 2008, 00:39

Ok, Ok ,, kan de beste gebeuren.
Kan ik op de wis cd iets van een beschrijving/uitleg over het ABS systeem vinden?
Ik denk dat je dat er wel bij nodig hebt om het de diverse onderdelen en de onderlinge samenwerking te doorgronden :o))
Ik zie bijvoorbeeld maar 3 opnemers? en er zitten toch 4 wielen onder onze auto :o))
Groet, henk
henklith

Berichtdoor Govert » 25 dec 2008, 00:44

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 16:16
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor henklith » 25 dec 2008, 00:55

Mmm,, Dank Govert, ja het is zo dat de totale draaisnelheid van de achterwielen samen altijd constant is bij een bepaalde snelheid.
Althans ze hebben samen een verbinding.
De computer kan dus berekenen samen met de voorwielen of er een wiel achter op hol slaat, leuk had ik nooit aan gedacht, en het slimheidje scheelt weer een sencor:o)!
Misschien ga ik onder de kerstboom nog wat snuffelen in de werking van de ABS, en dan ga ik het aan mijn schoonmoeder uitleggen, krijgt ze een nog hogere dunk van me :o))))
Groet, henk
henklith

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek