[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Een dagje sleutelen in Waarland : Techniek - 4

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 00:28

Een dagje sleutelen in Waarland

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:Een dagje sleutelen in Waarland

Berichtdoor JaapW114 » 19 apr 2008, 21:25

Peter200had nog een reparatie van een lekkage in de kofferbak. Nu was de bestuurderskant aan de beurt, de passagierskant was een paar weken geleden al gedaan. Het lijkt altijd zo'n klein onschuldig plekje, totdat je begint met de krokante delen te verwijderen. Dan alles schoon slijpen en in de roestverwijderaar.

JaapW114

Berichtdoor JaapW114 » 19 apr 2008, 21:26

Een stuk bodem op maat maken, helaas de laatste foto, batterijen van de camera waren leeg!

JaapW114

Berichtdoor Wiebren240D » 19 apr 2008, 21:29

Hallo Daar

en ik vond het weer een nuttige dag.
volgende keer zien we wel weer wat er op het programma staat.

groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JaapW114 » 19 apr 2008, 22:13

Wiebren,

Dat is het mooie van een oude Benz, er is altijd wel iets wat er gedaan moet worden. Volgens mij staat 2 mei jou achterspatbord op het programma en daarna het APK klaar maken van onze auto's. Ik moet de koplampen vervangen, remmen controleren en bestuurdersstoel vervangen.

groet,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor peter200 » 19 apr 2008, 23:12

Jaap,

Was weer een gezellige en nuttige dag geweest,
en altijd leuk om weer een nieuw forumlid (Jacob2) te leren kennen.

Groet Peter
peter200

Berichtdoor JaapW114 » 19 apr 2008, 23:32

Toch altijd meer gereedschap nodig dan je in eerste instantie zou denken.

JaapW114

Berichtdoor JaapW114 » 19 apr 2008, 23:32

Dan het gewenste model in de plaat maken.

JaapW114

Berichtdoor JaapW114 » 19 apr 2008, 23:40

En zie hier het resultaat, alles weer netjes afgewerkt. Deze doorgeroeste plekken aan beide zijden van de kofferbak werden veroorzaakt door lekkage van regenwater, dat naar binnen liep door de bevestigings punten van de sierstrips. Deze zijn nu aan binnenzijde met kit afgedicht. Juist omdat er een mooie kunststof inleg in de kofferbak zit, kwam dit pas aan het licht toen het leed al geleden was. Eigenlijk werd het kofferbak rubber als schuldige aangewezen, echter met de tuinslang erop bleef het toch droog. Gelukkig was er een zestienjarige jongen die zich met zaklantaarn vrijwillig in de kofferbak liet insluiten, de tuinslang erop en al snel hoorden wij 1, 2, 3, 4, tot en met 12 tellen, dat waren dus de straaltjes water die via de sierstrips naar binnen sijpelden. U bent dus gewaarschuwd!!

JaapW114

Berichtdoor jacob2 » 20 apr 2008, 20:47

Wiebren,nogmaals bedankt vooral je hulp bij het verversen van de olie en vooral bij het vervangen van de schokbrekers.
Wat een verschil bij het naar huis rijden motortje vond de nwe olie erg fijn,
en wat een verscil bij het sturen zeg.
Het was een mooie dag!!
Groeten,Jacob.
Oja Wiebren ik begreep van jaap dat je 2en 3mei weer in waarland bent zou je dan je compressietester mee kunnen nemen??
jacob2

Berichtdoor JaapW114 » 20 apr 2008, 21:48

Jacob,

Dat gekraak is dat nu ook weg? Aangezien je niet zeker wist of dit door je schokbrekers veroorzaakt werd.

groet,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor jacob2 » 20 apr 2008, 22:47

Ik hoor tot nu toe niets maar de laatste tijd was het kraken er wel en dan weer niet.
Dus ik weet nu niet of het aan de sckokbrekers lag of aan de rubbers van iets anders ligt.Afwachten dus.
Maar die nieuwe schokbrekers is wel wat zeg,ze ligt beter op de weg en de bochten kunnen veel strakker genomen worden.
Nu noch dat rottige hoge verbruik eruit en een compressietest.
Ik bel morgen maareens met Jaap Havik in purmerend of die hem niet eens knap kan afstellen.
Las trouwens net hier ergens dat het verbruik met slechte kleppen het verbruik ook doet verhogen.
Jacob.
oja nog bedankt voor je mail!
jacob2

Berichtdoor JaapW114 » 23 apr 2008, 22:09

Gisteravond even naar Zaandam iets ophalen. Opeens begint de Benz te grommen en te bonken tijdens het optrekken en met name in de derde en vierde versnelling, is eenmaal de gewenste snelheid bereikt, is alles weer stil zoals hoort. Klonk als een lekke uitlaat. Vandaag toch maar even de auto boven de smeerkuil gezet en van wat ik toen zag, werd ik niet vrolijk, de hardyschijf is vergaan!!
Ik moet er morgen nog mee naar Schiphol, vice versa 140 kilometer, dat wordt dus een beetje rustig rijden. Misschien heb ik de ANWB ook eens een keer nodig. Meteen even gebruik gemaakt van het magazijn van Wiebren, die gaat zaterdag naar Pijnacker en op de heenweg wordt er een goede hardyschijf bezorgt. Ik weet dus wat ik zaterdag ga doen.

<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2008/04/23 22:26

JaapW114

Berichtdoor JaapW114 » 23 apr 2008, 22:24

Een van de voordelen van een club als deze is dat je steeds meer mensen leert kennen. Martijn_300D blijkt in Friesland te zijn en pikt morgen de hardyschijf even op in Sneek. Wordt morgenavond dus netjes thuis bij mij afgeleverd! Toch mooi als je elkaar zo een beetje kan helpen.

Zie hier Martijn _300D aan het werk in Waarland

JaapW114

Berichtdoor Martijn_200D » 24 apr 2008, 10:26

@Jaap: Kleine moeite ... groot plezier.
Kun je toch een dag eerder die schijf vervangen en weer fatsoenlijk rijden ;-)
En kan ik eens wat terug doen na de hulp die ik heb gehad in Waarland.

Mooi zo'n club !!

Oja, inmiddels heb ik bij Rob Holewijn een nieuwe leiding op de kop kunnen tikken voor de oliekoeler, dus ook dat verhaal kan worden vervolgd ;-)
Martijn_200D

Berichtdoor JaapW114 » 24 apr 2008, 22:21

Vanavond eerst de oude hardyschijf gedemonteerd, dat is gelukkig een kleine ingreep.
Hier de oude hardyschijf, echt gaar verrot.

JaapW114

Berichtdoor JaapW114 » 24 apr 2008, 22:21

Nog eentje, werk in uitvoering!

JaapW114

Berichtdoor JaapW114 » 24 apr 2008, 22:23

Gelukkig Martijn komt met de goede hardyschijf, even opgehaald bij Wiebren.

JaapW114

Berichtdoor JaapW114 » 24 apr 2008, 22:29

Eerst koffie, toen direkt weer even onder de auto gaan staan, monteren ook gelukkig een fluitje van een cent. Kan ik morgen weer in stijl naar het werk. Vandaag durfde ik het toch niet aan, dus met de Renault Twingo van mijn vriendin op stap geweest. Alleen al voor het commentaar ben ik blij dat de Benz het weer doet. Het lijkt wel of mensen het stiekum toch wel een beetje leuk vinden als een Benz het even niet naar behoren doet. Zo van zie je wel!Maar ze vergeten dat ik alles zelf kan doen en zeer voordelig auto kan rijden op die manier en geen garage nodig heb. Maar die grote neus van de Benz voor je (met ster), geeft toch een veiliger gevoel dan de neus van een Renault Twingo.

Post edited by: JaapW114, at: 2008/04/24 22:30<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2008/04/24 22:53

JaapW114

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 24 apr 2008, 22:58

Hoi Jaap,

Is het echt zo makkelijk als je doet blijken?? Dat valt me 100% mee omdat ik altijd gedacht heb dat dit een serieus werkje was. Ik had wel eens gelezen: oppassen, goed merken hoe het los gehald is en hoe je het uiteindelijk weer vast maakt, ivm balands/ trillingen van de aandrijf as. Als het verkeerd gemonteerd wordt is de hle boel in onballands met alle bekende klachten tot gevolg!

Dus mooi om te lezen dat het wel te doen is! heb je er al mee gereden?

Groetjes
JerommekeOhjajoh

Berichtdoor JaapW114 » 24 apr 2008, 23:19

Alles is terug gezet zoals het stond. Rijdt weer als vanouds, geen trillingen of gebonk meer.
Ik heb een smeerkuil in mijn schuur, dan is het helemaal een karweitje van niets. Nu moet ik wel zeggen, dat alle bouten die al eens los geweest zijn, met kopervet weer gemonteerd zijn. Alles is dus gangbaar.

Jaap
JaapW114

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek