door JaapW114 » 19 jul 2009, 22:01
Nog even een update van afgelopen zaterdag, nadat PeDe weer huiswaarts gekeerd was, even mijn Benz binnen gezet. Ik had een rammeltje, lijkt bij het linkerachterwiel vandaan te komen. Samen met Govert de linkerachterkant aan een inspectie onderworpen, niets te zien, nog even alles vast gepakt aan getrokken en geduwt, noppes. Dus met Govert aan het roer een proefritje gemaakt, radio uit en het raam aan de bestuurderskant open. Rammeltje laat zich horen, koppeling in, rammeltje weg. Even de handremtest gedaan, handrem erop, motor op laten komen en de motor maakt toeren, dus tijd voor een verse koppeling.
In de vraagbaak staat een hulpstukje geschetst, waarmee de staat van de koppeling gemeten kan worden, deze zal ik eens maken, maar weet eigenlijk al genoeg.
Gelukkig voor mij heeft Jacob onlangs een ruilmotor met handbak gekocht, die is uiteindelijk weer voor zijn automaat gemonteerd, dus de koppeling en schakelbak bleven over, de koppeling zit er nog perfect uit, mooie dikke platen, Jacob vindt het prima als ik die koppeling inbouw, scheelt weer een hoop geld. Mooi klusje voor in de bouwvak, mag nog twee en halve week werken, dan een weekje vrij.
Daarna de bolide van Govert naar binnen, hij had een hulpstukje gekocht om te bepalen wanneer de brandstofpomp brandstof inspuit. Misschien komt hier nog een mooie aanvulling van Govert op.
Nog even samen gedineerd en weer een zaterdag nuttig besteed.
Jaap<br><br>Post edited by: JaapW114, at: 2009/07/19 22:38