[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Een mooie afsluiting van 2008 : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 22:00

Een mooie afsluiting van 2008

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Een mooie afsluiting van 2008

Berichtdoor Frasp » 28 dec 2008, 22:21

Hallo allemaal,

Mijn naam is Frank , woon in de Achterhoek. Al jaren dromend van de W123. Eindelijk is deze droom uitgekomen. Een mooi eind van 2008: de aanschaf van mijn 230E, twee weken geleden. Een prachtige blauwe (kleur 904) 230E. Inmiddels de eerste kilometers gereden en ze rijdt geweldig. Natuurlijk heb ik heel veel vragen en een groot deel worden via de verschillende topics al beantwoord.

Twee dingen die me bezig houden.

Deze 230 heeft een standkachel die ik helaas niet aan de praat krijg. Misschien dat iemand hier een antwoord op heeft. Het is een Eberspacher.

En het schakelen. Tot 80/90 km per uur doet de automaat het perfect. Ook de kick-down doet het uitstekend. Toch heb ik het idee dat ze bij 100/110 zou moeten overschakelen. Ik heb geen toerenteller en het aantal toeren blijft binnen de perken (op gehoor), maar toch heb ik het gevoel dat er nog een schakelmoment moet komen. Ze schakelt bij 40, daarna bij 80/90 en daarna niet meer. Wellicht ook hier iemand die daar wat meer over kan vertellen.

Wellicht tot een volgende keer en alvast een goed 2009

Frank
Laatst bijgewerkt door Frasp op 30 okt 2011, 20:40, in totaal 1 keer bewerkt.
Frasp

Re:Een mooie afsluiting van 2008

Berichtdoor Govert » 28 dec 2008, 22:39

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/03/23 12:56
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Frasp » 28 dec 2008, 22:59

Hoi Govert,

Ik ga het zeker proberen. Moet zeggen dat ik nog een beetje voorzichtig ben. Ben inmiddels ook aan het speuren in boekjes e.d. dus uiteindelijk kom ik er wel uit. Bedankt voor je berichtje

Frank
Frasp

Berichtdoor Pimmelot » 28 dec 2008, 23:05

Mooi en strak die 230E van jou.GEFELICITEERD!.rijd je op gas?

Dat over die bak,dat dacht ik in t begin ook.Maar t laatste schakelmoment ligt rond de 80.Als ik me de uitleg goed herinner zit er geen 1 in D.Hij begint in 2.De ! zit wel in L (Last) en S (Steigerung).

BLAUW,904,is n prachtige kleur.Maar niet zo schon als GOBI-GELB.die heb ik nl.Ook 230E.Je zit ook redelijk in de buurt.Ik Enschede.

Met de ztandkaggel kan ik je niet helpen want ik ben niet zo van de techniese.

We willen natuurlijk meer fotos van deze schoonheid.Is t n jongen?
Ook graag n pica van uwen tronie in t smoelenboek;WIE=WIE

vrgr.,wim,enig lid der EX-ELVIS-GRUPPE
enig lid der GOBI-GELBE-GRUPPE
tijdelijk lid der FRANK=OKEE-GRUPPE

PS Ze zijn hier niet allen zo gek als ik.

PS Hoed U echter voor ene SLEMULASTICUS,die is zo mogelijk gekker.(:P

PS nog ff n proeve van HIGH-END installatiewerk van PIMMELOT.
Dus als U nog iets van HI-FI te installeren heeft roept u maar.

PS er bestaat n ECHTE ACHTERHOEK-GRUPPE.met sleuteldagen en zo.

Pimmelot

Berichtdoor mb170 » 28 dec 2008, 23:05

in de standkachel zit een gloeier en deze gaat wel eens kapot
en het kan wezen dat je de kickdown moet afstellen
harold autobedrijf hcs bemmel
mb170

Berichtdoor Frasp » 28 dec 2008, 23:29

Geweldig al die reacties. Ik laat het even op me inwerken. Nog even een foto van haar achterkant. Helaas een deukje, maar met een handige, secure buurman duurt dat niet al te lang meer.

Bij de standkachel werkt het display niet. Het licht wel op, maar de knoppies werken niet. Vind het zonde dat ie er in zit en het niet doet. Maar dat mag duidelijk zijn.

Wat betreft de kickdown en de automatische bak. Daar zal ik met een profie mee aan de slag moeten .Gelukkig werkt bij mijn garage een monteur die jaren aan de W123 gesleuteld heeft.

Ben ook bezig met het plaatsen van een nieuwe hifi. Er zat nog een ouwe Grundig in met een vastzittend bandje van Udo Jurgens (tja, dat is ook vragen om problemen)(no offence)

Heren bedankt zover

Groet
Frank

Frasp

Berichtdoor Markparket » 29 dec 2008, 00:04

Hoi Frank,

Welkom hier met je fraaie wagen!

Alleen in de S stand gaat ie in de eerste versnelling weg.
In de L en D in de tweede, waarbij in de L de schakelsnelheden wat hoger liggen.
Deze standen zijn in de bergen ook handig voor het afremmen op de motor of het trekken van een caravan.

Ik wens je veel plezier van je auto en van de club!
Markparket

Berichtdoor Spartacus » 29 dec 2008, 00:16

Dag Frank,
Mooie bak,
Gelukkig geen gele, die zien we hier de laatste tijd zo vaak voorbij komen. Er zijn er zelfs met een groen interieur!
Die deuk heb ik vaker gezien bij wagens met zo'n bizar derde remlicht.
Oh ja kun je dat bandje van UDO voor me bewaren, ik ken de voorzitter van zijn fanclub namelijk, ene Wilhelm Pimlotz, zijn laatst 4 CD-spelers zijn opgeblazen en het is nog steeds een raadsel waarom!!!
Veel Rijdtpleziert,
Mike (FROHESNEUJAHR-GRUPPE)
Spartacus

Berichtdoor Frasp » 29 dec 2008, 00:26

Hoi Mike,

Geen raadsel voor mij die 4 cd-spelers. Hahaha. Helaas is het bandje inmiddels vakkundig verwijderd en is niet meer als zodanig herkenbaar. Schade fur herr Pimlotz

Dat remlicht is ook niet mijn "kopje thee", Maar goed het zit er en ik laat het maar zo.

Mark, v.w.b. de automaat, daar kom ik uit. Kan niet wachten tot morgen om wat dingetjes te gaan proberen als de motor warm is.

Grtz
Frank
Frasp

Berichtdoor Semrick » 29 dec 2008, 12:31

Hallo Frank,

Gefeliciteerd met jouw aanwinst.
Ik heb deze auto ook bekeken bij Topklassiekers in Doetinchem omdat ik met name de kleur (uitstraling)erg mooi vond. Ik ben meer een dieselman maar een perfecte 230E is natuurlijk ook een optie.
Ik heb de auto redelijk grondig bekeken en uiteindelijk toch besloten hem niet te kopen en mijn betrouwbare 240D nog te houden.
Met name omdat hij toch wat minder goed was dan hij in de advertentie werd voorgespiegeld. Er is al op enkele plaatsen aan gelast (zoals de bodemplaat rechts thv de B-stijl) Enkele scharniersteunen zijn glad weggelast zoals je dat vaker in Duitsland ziet. Ik hoop voor jou dat ze de rottigheid daaronder wel hebben weggehaald maar ik vrees het ergste. Verder lekt hij volgens mij via de achterruit in de kofferbak.
Kijk maar eens via de kofferbak van onderen tegen de hoedenplank aan of je daar in de hoeken roestsporen ziet. Zo ja dan even het rubber af (laten) kitten. Ook zaten de scharnierbakken toen ik ging kijken nog vol met rotzooi (modder en dergelijke). De auto was keurig gepoetst maar de rotzooi in de scharnierbakken en de afwateringsgaten onder de koplampen hadden ze (en Frank zelf ook) over het hoofd gezien.
Ik weet zo niet welke punten ik nog meer ontdekt had want het is al enige tijd geleden en ik heb daarna nog diverse andere auto's bekeken.
Ik zeg niet dat je een slechte auto hebt gekocht hoor, integendeel. Het kan best een prima auto zijn maar er zijn nog wel wat aandachtspunten.
Mocht je de auto nog eens door wat leden (met meer ervaring in de W123) willen laten bekijken neem dan gerust een keer contact op.
Wat dat betreft wonen er rond om jou heen diverse ervaren leden.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee

Berichtdoor JantjeV8 » 29 dec 2008, 12:38

Op de foto staat ie in elk geval erg mooi te blinken!!

Heeft de voorzitter van de fanclub dat album von der Udo nog niet??? Anders dounloot ie het toch ff voor z'n nieuwe haai ent empee3 speler!

Ik begin al bijna net zo te turbo-en als sommige anderen hiero..
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor goitzen » 29 dec 2008, 15:36

Mooie wagen!, het deukje in de bumper heb je er snel uit, de bumper even demonteren en van binnen uit met een houtje en hamer kun je hem er zo uit tikken.
Ik heb dat al twee maal gedaan en een goed resultaat.

Groet Goaitsen
goitzen

Berichtdoor Henk1959 » 29 dec 2008, 20:01

Mooie wagen Frank
idd een auto met uitstraling door die prachtige diepblauwe kleur
en ach, dat deukje in de bumper stelt niks voor, zo gemaakt zoals Goitzen al aangeeft
een mooier eind van het jaar kun je idd niet wensen!
Henk1959

Berichtdoor w123boy » 29 dec 2008, 20:06

hoi frank

geweldige bak

mooie kleur

je zegt achterhoek ????
ik kom uit groenlo en jij?????

grt w123boy

w123boy

Berichtdoor Frasp » 29 dec 2008, 20:28

Hoi Semrick,

De punten die jij noemt heb ik inderdaad ook gezien. Ik heb een aankoopkeuring gedaan in een garage en ze hebben de auto bijna een uur op de brug gehad. Ik heb gezien waar gelast is. In mijn ogen (en van de monteurs) was het redelijk tot goed gedaan. Onder de hoedenplank ga ik m zeker even bekijken. Ik heb geen problemen onder de koplampen meer gezien. Ik heb ook niet de volle prijs betaald omdat ik vind dat als er in de advertentie een standkachel wordt aangeprezen, deze ook dient te werken. En dat doet ie dus niet. Ik ga zeker contact zoeken met de Achterhoekboys. Ik kom uit Ulft, vlakbij Doetinchem.

Dankje voor je grondige analyse. Daar kan ik wat mee

Groet
Frank
Frasp

Berichtdoor Pimmelot » 30 dec 2008, 08:56

beste FRANK,die foto is bij FRANK=OKEE voor de deur genomen of niet?

De mijne komt ook bij FRANK=OKEE vandaan.Toen ik na n tijdje niet meer zo blij was met topklassiekers D.,wegens achteraf meevallende roestproblemen,mocht ik m van FRANK=OKEE zo terugbrengen en kon ik mn geld terugkrijgen.minus 500 want n handelaar maakt ook kosten op zo n verkoop.):

vrgr.,wim,enig lid der VICE-VERSA-VRUPPE en lid van VEILIG-VERKEER-VEDERLAND

PS heb m gehouden en rijd als n vorst door de hier alom aanwezige dreven.<br><br>Post edited by: pimmelot, at: 2008/12/30 07:57
Pimmelot

Berichtdoor Frasp » 30 dec 2008, 09:53

Yep, dit is bij Frank voor de deur. Ik heb het topic over Topklassiekers met veel belangstelling gelezen. Mijn broer heeft ook ooit een 123 bij hem gekocht en dat is tot volle tevredenheid geweest. Ik heb de indruk dat Frank redelijk is en als je klachten hebt er altijd wel met hem uit kunt komen.

Frank
Frasp

Berichtdoor DikkieDick » 30 dec 2008, 13:26

Frank,

Welkom en inderdaad een mooi uitziende wagen (keurig gepoetst ;-) ).
Die van mij is ook blauw (naar ik mag aannemen gezien het bouwjaar 903, maar als je op astralsilber.de kijkt lijkt het er totaal niet op) met ijswit. ;-)
DikkieDick

Berichtdoor Harmen » 30 dec 2008, 14:19

welkom frank!

mooie auto!! en zo te lezen heb je een weloverwogen keuze gemaakt, incl de aankoopkeuring bij een andere garage! goed gedaan! en nu maar genieten van de wagen!
Harmen

Berichtdoor Frasp » 30 dec 2008, 20:28

Dankje wel heren.

Jouw kleur is 903 Dick? Lijkt me bij astralsilber dat ie wat lichter daar is. Maar goed, wat maakt het uit. Zou trouwens heel graag van je willen weten waar je die "luxaflex" voor je achterruit vandaan hebt. Super. Laat me even weten.

Zal zeker genieten van de wagen Harmen. Ze loopt als een zonnetje en 's morgens is het starten en lopen. Geen oliedruppel te bekennen op de oprit. Voorjaar gebruiken om de bekende plekjes weg te werken. Gaat goed komen.

Zou trouwens heel graag willen weten wie er in de buurt van Doetinchem zitten. Ik heb de afgelopen week een paar W123's zien rijden en ben benieuwd of ze ook lid van de club zijn. Let me know.

Groeten
Frank

Post edited by: frasp, at: 2009/01/01 13:27<br><br>Post edited by: frasp, at: 2009/01/01 15:42
Frasp

Volgende

Keer terug naar Even voorstellen