[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Een van de 3.704 exemplaren! : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:44

Een van de 3.704 exemplaren!

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Een van de 3.704 exemplaren!

Berichtdoor Bluedog » 24 jul 2009, 14:52

Ci@o W!@#-adapten!

Mijn nickname is Bluedog (overgehouden aan een liefde voor een bepaald type motor), ben 39, getrouwd, twee zoontjes van net 4 en bijna 2. En we zijn allen woonachtig in het mooie Drenthe.
Mijn Mercedes-Benz is een zilverkleurige 280C uit 1978. De auto bevindt zich in een prima staat. Opties, als ik het als MB-leek goed heb: Kroonkurkvelgen, automaat, schuifdak, houten accenten (?), metallic lak, Becker Europa (cassette en net al mijn bandjes weggedonderd).
Het interieur heeft blauwe stof/skai. Binnenkort doe ik er wel een fotootje bij.
Fantastisch dat er een forum als dit is!

Mijn voorkeur ging altijd uit naar de Franse klassiekers. Ik heb een paar Snoeken gehad en diverse Eendjes. Op een bepaald moment was ik op zoek naar een Peugeot 504 coupé, maar omdat die auto's vanuit de fabriek reeds roesten, ben ik op zoek gegaan naar andere oldtimers. Op een bepaald moment kwam ik uit bij Mercedes. Na een tijdje wist ik dat het een coupé moest worden en bij voorkeur een carburateur versie.
W123 en M110 e.d. zeiden mij op dat moment nog helemaal niets. De enige die wat haperde was mijn vrouw. Er kon vanalles, maar geen Mercedes! Sorry luitjes... Uiteindelijk kwam ie er dan toch. Kids vinden het super en willen vooral in de MB en niet in de dagelijkse Peugeot 406 Break. Volgens mij vinden de meeste kinderen oude auto's leuker.

De auto heb ik sinds een maandje en hij begint aardig te wennen. De oudere 280 coupé's vind ik iets mooier. Deze nieuwere coupé's ogen toch nog verrassend modern. De mensen kunnen soms niet bevatten dat mijn auto alweer 31 jaar oud is. Veel mensen vinden de auto erg mooi, maar er zijn natuurlijk een paar fanaten in de andere hoek die zo'n auto wat minder appreciëren. Ikzelf vind heel veel auto's mooi. De meest bijzondere waar ik in gereden heb en bijna gekocht, was de Citroën SM; meeste lol had ik in mijn MX-5 en de mooiste vond ik mijn oude zwarte Citroën DS 21. Helaas moeten verkopen in mindere tijden.

Het mooiste aan de Benz vind ik het ontbreken van de B stijlen en toch een uitstraling die mij steeds meer begint aan te spreken.
Minpunten: Tot nu toe weinig, maar ze zullen nog wel komen.
Ik dacht vroeger: een Mercedes gaat niet kapot en hij roest niet, maar echt mooi zijn ze niet op een paar na.
Het schuifdak hapert af en toe bij het sluiten, moet het een beetje helpen. Dit probleem doet zich alleen voor als ik wat harder rij, net alsof de rijwind het dak wat vastblaast.
Aandachtspunten: Hoe houd ik hem zo mooi en zo lang mogelijk op de weg, maar ik wil er wel in kunnen rijden?

Grtz, Henk<br><br>Post edited by: Bluedog, at: 2009/07/24 14:56
Bluedog

Re:Een van de 3.704 exemplaren!

Berichtdoor DikkieDick » 24 jul 2009, 15:08

Henk, welkom. Heb je ook foto's van je bolide? Want die willen we altijd graag zien hier.

En ja kinderen willen liever in de oude Mercedes. Toen ik onze kinderen (zoon van net 5 en dochter van net 3) vroeg met welke auto we op vakantie moeten, zeiden ze: de oude Mercedes. En als we ergens heen gaan dan willen ze ook het liefst met deze en niet in de Scénic.
DikkieDick

Berichtdoor Citrobenz » 24 jul 2009, 15:26

Hallo Henk,

Als ik het goed begrijp heb je ook (zoals velen hier) Citroen bloed in je :)

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, het zijn mooie auto's al rijden ze lang niet zo goed als je ouwe DS natuurlijk :)

Drenthe is niet zo ver uit de buurt, kom eens kijken op de sleutelplek in Blesdijke zou ik zeggen.

En ik weet niet of je het al gelezen hebt maar 27 september is er een tourrit van de club, start in Blesdijke. Kun je veel leden ontmoeten en kennis maken.

Veel plezier met je auto
Groet,
Henk
Citrobenz
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1976
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MBvO » 24 jul 2009, 15:36

He Bluedog, mooi verhaal en vast nog een mooiere auto. Ben benieuwd naar de pics. Rij zelf ook motor en dat is fijn voor de adrenaline... de Benz is meer voor B-drenaline (B van Benz uiteraard), dat woord vind ik dus net maar even uit voor het bekende onthaastgevoel van deze auto's.
Ben zelf meer een dieselaar dus motortips kunnen anderen je beter geven. Qua carrosserie moet je, om de auto goed te houden, op alle mogelijke manieren roest tegengaan. Er is hier op het forum genoeg geschreven over de zwakke plekken... veel leesplezier. Let vooral op de afwatering van je schuifdak, de bakjes waar de scharnieren van de motorklep invallen (in de hoek naar de accu en naast de rembekrachtiger), de afwatering onderin de deuren (jij hebt er maar 2, dus zorg er goed voor), de wielkasten/randen en de binnenzijde van de achterbak. Alle afwateringsgaatjes moeten open en schoon zijn (dus regelmatig controleren, zeker als je buiten/ onder bomen parkeert).
Ikzelf kwam in de achterbak op diverse plekken roest tegen en er bleek water langs de achterruit binnen te komen bij het bevestigingspunt van de achterklep (ga maar 's op je rug in de lege achterbak liggen... kun je ook meteen je eierdoos aanschouwen).
En het is absoluut aan te raden de holle ruimtes, of eigenlijk overal waar maar water door/langs kan lopen, te behandelen met MLwax oid - als dat nog niet gedaan is. Is ook hier al veel over geschreven.

Geniet ervan! Ik doe het bijna elke dag en ondanks dat er wel 's frustratiemomentjes zijn (als je ellende zoekt vind je altijd wel wat), is het een machtige auto.
MBvO

Berichtdoor JaapW114 » 24 jul 2009, 20:48

Welkom Bluedog,

Dan zul je je direkt thuis voelen in een Benz, deze roesten namelijk ook meer dan je lief is. Alleen begint het vaak op niet zichtbare plekken, dan zie je een klein "onschuldig" plekje en voor je het weet heb je een eigen topic over het herstellen van je Benz. Maar je hebt hier een voordeel, we zijn bijna allemaal ervarings deskundige op het gebied van roest.

Jaap
JaapW114

Berichtdoor JantjeV8 » 24 jul 2009, 21:47

Hallo en welkom,
Paar dingen:
- W123? goeie keus, misschien wel de beste.
- Roest? Ja, zelfs een Benz van 25 jaar, maar niet onoverkomenlijk.
- Citroenbloed?? Misschien dat er ondertussen cooperatief een afspraak bij de bloedbank gemaakt kan worden voor een transfusie met bloedgroep MB, want op de een of andere manier blijft er een hoop gesnater hangen hierzo. Zelfs de voorzitter kwaakt er op los en waggelt over straat!!!
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor JohndeWinger » 24 jul 2009, 23:33

Hoi Henk

Welkom hier op de Club
En veel rijplezier met je Benz en Motor (V-MAX??)

Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Mercedes Benz: The best or nothing
JohndeWinger
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee

Berichtdoor Roel280€ » 25 jul 2009, 00:15

Top: M110, coupé, W123
Tip: Citroën, begin d'r nie an!

Welkom!!!!
Roel280€

Berichtdoor Markparket » 25 jul 2009, 01:47

Markparket

Berichtdoor Markparket » 25 jul 2009, 01:48

Oh ja,

Kijk ook nog maar even naar mijn avatar (plaatje bij mijn naam);-)
Markparket

Berichtdoor Bluedog » 25 jul 2009, 01:54

Bedankt lui voor 't warme onthaal! :-)

Enkele opmerkingen:
Ben misschien een 'n klein beetje Citrofiel, maar 't wordt minder, want we hebben alleen nog maar 2CV trapauto. ;-)
't Is een Yamaha BT 1100 Bulldog (met TopHam-kit) ->
Waar kan ik de info vinden over jullie tourrit?
Ben sinds gisteren lid geworden van de vereniging, begrijp dat die losstaat van het forum.
Er staat weer veel te veel info op dit forum, vandaar dat 't weer een latertje is geworden...
Roesten doen alle oude auto's, toch worden er regelmatig oude auto's aangeboden zonder roest. :-( LOL Was het maar waar!

Grtz, Henk
Bluedog

Berichtdoor Markparket » 25 jul 2009, 02:28

Hoi Henk,

Vereniging staat min of meer los van het forum, echter:

Voor de evenementen dien je wel lid te zijn van de vereniging!

Dit is onder andere zo gedaan voor de aansprakelijkheid.
Daarnaast biedt de vereniging nog tal van voordelen.

De evenementen kun je zien bij 'Aankondigingen en Mededelingen'.

Helemaal bovenaan staat de evenementen kalender:

http://w123club.nl/component/option,com ... /catid,10/

En als je alles een beetje bij wil houden op het forum, dan zul je zien dat je er bijna een dagtaak aan hebt;-)
Markparket

Berichtdoor Markparket » 25 jul 2009, 02:31

En voor diegenen die het nut van de vereniging nog eens willen zien, of zich willen aanmelden:

http://w123club.nl/component/option,com ... 5/catid,7/

Het is maar € 20,00 per jaar;-)
Maar hoe groter we groeien hoe meer we kunnen doen.

Samen zijn we sterk!
Markparket

Berichtdoor Pimmelot » 25 jul 2009, 08:55

Ja welkom.Mijn kind van 8 hoort tot de uitzonderingen dan want zij noemt het de prutmercedes.Zij maakt zich sterk voor n Audi.
Het is inderdaad n fantasties forum.Ik zit zo ondertussen meer op t forum dan in de Benz.
Pimmelot

Berichtdoor wallie71 » 25 jul 2009, 09:25

welkom en ik ben ook benieuwd naar de fotos btw wat hebben een hoop mensen hier een liefde voor een citroen snap daar helemaal niks van ik zelf heb er gelukkig niks mee maar goed ieder zijn eigen smaak

nogmaals welkom
wallie71

Berichtdoor Motormongool » 25 jul 2009, 09:34

Halo Bluedog :-)

Welkom op dit forum. vermoedelijk had je al een tijdje meegelezen want anders kan ik het niet verklaren hoe je al in je eerste posting een paar zéér gevoelige snaren weet te raken, ha ha !!
Ja, 'iets' hebben met Eenden strekt inderdaad tot aanbeveling zolang we een voorzitter hebben met aan 1 poot een zwemvlies ;-)
Een Eend (alles wat uit Frankrijk komt) op gas is natuurlijk helemaal the shit !!
Mooie brommer trouwens in je avatar. Zelf koop ik in de toekomst zeker nog eens een Kawa Z750 of Z1000, die hebben wel wat weg van die bulldog.<br><br>Post edited by: Motormongool, at: 2009/07/25 09:34
Motormongool

Berichtdoor FrankG » 26 jul 2009, 20:32

Hoi,

Bluedog? Nou rijd ik al 23 jaar motor, en heb nog nooit van een Bluedog gehoord.

Veel plezier met de Benz!
(gewenst door ook zo'n eendengek)
FrankG

Berichtdoor Bluedog » 29 aug 2009, 00:43

Updateje van een 2 maanden MB eigenaar:

De auto rijdt nog steeds lekker. 't Is gewoon heerlijk onthaasten in The Benz!
Mijn vrouw vindt de auto nu ook best mooi, maar 't is in haar ogen nog steeds een fout merk. Ze vond serieus dat die lelijke ster er wel af kon, 't werd net niet een echtscheiding. ;-)
Bepaalde lieden vinden het maar raar, dat ik voor een Mercedes ben gevallen. Een noemde vandaag nog ´t woord 'pooierbak'. Ach, daar lach ik om. Ik vind dat de auto fantastische lijnen heeft. Een soort mooi van lelijkheid. Vond ik ook altijd van de DS.
Mijn kids willen alleen nog maar in de MB. De jongste schreeuwt bij elke ster die hij ziet Mercedes!
Op Euro95 doet ie bijna 1:8 en op Super98 1:9.

Probleempjes zijn er ook:
- Er zit wat speling in het stuur.
- De auto start niet altijd naar mijn zin. Als ie vandaag heeft gereden dan start ie morgen fenomenaal, maar na een paar dagen stilstaan, moet ie van ver komen. Misschien heeft iemand starttips? 't Is een carburateur.
- De passagiersstoel vergrendelt niet altijd.
- 't Schuifdak wil niet altijd soepel dicht, moet soms wat geholpen worden.
- En een paar algemene aandachtspuntjes.

Kortom, we zijn over het geheel erg tevreden met deze bijzondere auto.
LaterZzz!
Bluedog

Berichtdoor De Boskabouter » 29 aug 2009, 00:53

Ja, je krijgt inderdaad de nodige "grappige" teksten naar je hoofd als je in een Mercedes gaat rondrijden. Gelukkig is er bijna altijd wel iemand die een echt geestige opmerking maakt, zodat mijn Benz de nodige blije bekken oplevert. Met mijn Mercedes lever ik daarmee een bijdrage aan het sociaal welbevinden van mijn medemens.

De minder geestige "grappige" opmerkingen neem ik daarom graag voor lief.

Steven<br><br>Post edited by: de Boskabouter, at: 2009/08/29 00:55
De Boskabouter

Berichtdoor Bluedog » 29 aug 2009, 00:59

Had er even aan toe moeten voegen, dat ik ook veel bewonderende blikken en opmerkingen krijg. Zelfs vanuit het kamp waar ik het niet van had verwacht. En mijn ouders (70+) vinden het een zeer chique auto. Hun zoon koopt er toch maar even een Mercedes bij. LOL
Bluedog

Volgende

Keer terug naar Even voorstellen