[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Eindelijk houten sierstrippen gevonden! : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 05:52

Eindelijk houten sierstrippen gevonden!

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Eindelijk houten sierstrippen gevonden!

Berichtdoor Patman » 20 jun 2010, 20:03

Eindelijk heb ik mooi zebrano sierhout voor in mijn 230E gevonden.
Ik heb een poosje geleden een compleet dashboard gekocht voor 90euro,alleen voor het houtwerk natuurlijk,het hout heb ik verwijderd en inmiddels het dashboard weer verkocht via marktplaats voor 80euro,dus het hout kost me een tientje,lijkt me niet verkeerd want na het schoonmaken en verwijderen van plakresten verkeerd het in nieuwstaat !

Maar nu de brandende vraag: hoe krijg ik het netjes en goed gemonteerd???

Graag ontvang ik tips van degene die dit al eens gedaan hebben of iemand met verstand van lijmen,moet ik het direct op het dashboard plakken of eerst op de flinterdunne ijzeren strippen ?

Alle tips zijn welkom,alvast bedankt!

Groeten,Patrick.

Patman

Re:Eindelijk houten sierstrippen gevonden!

Berichtdoor Patman » 20 jun 2010, 20:06

hier nog een plaatje van de zijkant,het geheel glimt prachtig en is niet dof zoals men weleens ziet.

Patman

Berichtdoor Patman » 20 jun 2010, 20:12

Hier dan een foto met de bijbehorende strippen waar het hout origineel op verlijmt zit,en die strippen worden dan weer in het dashboard gestoken met lipjes aan de achterkant die je dan ombuigt.
Het stuk van het dashboardkastje is ietwat gebogen door de jaren heen,vandaar dat goede,duurzame superkit/lijm nodig is.....maar welke...?

Patman

Berichtdoor Toyman » 20 jun 2010, 20:20

er is in de handel goede zwarte dubbelzijdige plakband
Toyman

Berichtdoor Quinten » 20 jun 2010, 22:08

Technobond is knijtersterk en blijft enigsinds elastisch.
Ideaal als de ondergrond niet 100% egaal is.

http://www.carfantasy.nl/technobond-wom ... 97ab60882e<br><br>Post edited by: Quinten, at: 2010/06/20 22:10
Quinten

Berichtdoor MB280E » 20 jun 2010, 22:56

Ik heb die van mij met Tec 7 gedaan 2 jaar terug en het blijft nog altijd zitten

http://www.novatech.be/index.php?st=pro ... c7&taal=nl

Veel succes
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Weizengelb » 21 jun 2010, 10:08

Hoi Patrick,
Mooi!

Lijmen zou ik doen met Bison 2 componentenlijm (zon dubbele spuit), dat is goed spul, daar lijmde ik vroeger al hout mee op mijn heckflossen dashboards.
Goedkopere lijm houdt NIET (ook geprobeerd)of vormt blazen(bij fineer dan).

De metalen stripjes weer dicht buigen onder het dashboard is wat lastig, maar is makkelijekr dan openbuigen bij demontage (als het dashboard nog in de auto zit dan natuurlijk ;-)

Succes!
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor Patman » 24 jun 2010, 20:26

Mensen,bedankt voor de tips,hier kan ik zeker wat mee. Zal wel in de grote vakantie worden dat het hout erin gaat en zal er een projectje van maken.

Groeten,Patrick
Patman

Berichtdoor Patman » 25 jul 2010, 17:18

Pas geleden ook aan een asbak kunnen komen via een partij onderdelen van een forumlid,die zit er dus alvast in en ook het plaatje bovenin waar de schakelaars in zitten,dat plaatje heb ik ook via dit forum gevonden tussen een partij zebranohout van een W126!
Gelukkig kon ik dit plaatje los kopen.

Op de plek waar nu een zwart klepje zit zet ik nog een schakelaar,dat vind ik net ff mooier staan.
Misschien een knop van een dubbele claxon of van automatische antenne of zo.

Hier alvast een plaatje van hoe het nu is,het hout past qua kleur en "tekening" perfect bij elkaar.
Patman

Berichtdoor Patman » 25 jul 2010, 17:20

Patman

Berichtdoor linfiel » 25 jul 2010, 20:59

Waar heb je het nu mee vast geplakt ,En in dat loze gaatje kan misschien wel een orginele balance knop voor de radio,Ziet er overegens prachtige uit ,mooie warme uitstraling.
linfiel

Berichtdoor Patman » 26 jul 2010, 07:01

Ik heb nog niets geplakt,dat bovenste paneeltje zit erin gehaakt.
Schakelaar voor de speakers zit al op de console tussen de stoelen.
Nu nog op zoek naar een mooi paneel voor de kachelknoppen!
Patman

Berichtdoor Patman » 27 aug 2010, 07:49

Kachelpaneel en middentunnel zijn inmiddels gevonden,valt nog niet mee om aan mooi houtwerk te komen,vaak is het beschadigd,verweerd en dof geworden en uiteindelijk moet het ook nog bij elkaar passen natuurlijk.

Patman

Berichtdoor Patman » 27 aug 2010, 07:52

Zodra het in mijn auto zit laat ik het hier weer zien.

Patman

Berichtdoor Maikel » 27 aug 2010, 08:47

hoi Patrick

ik zag dat jij ook zo'n 'jezus' muntje op je dash hebt, weet jij wat dat inhoudt/hield. Ik heb zo een achter mijn alarmlicht knop.

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T

Berichtdoor Patman » 27 aug 2010, 09:14

Hoi Maikel,

Het is geen afbeelding van Jezus,maar van Sint Christoffel.
In de volksmond hebben we het dan over een'Christoffel'.

Sint Christoffel is een heilige bij de Rooms-Katholieke -en Orthodoxe kerk.
Er gaan diverse verhalen en legendes over dat hij ergens tussen 200 en 500 na Chr. geleefd zou hebben.
Christoffel was een helper en beschermer voor de pelgrims en de reizigers,en zo komt het dat hij als een beschermheilge wordt gezien voor iedereen die onderweg is.

Dit Christoffelbedeltje heb ik ooit jaren geleden in Frankrijk gekocht toen ik nog vrachtwagenchauffeur was,toen had ik het in mijn cabine,en sinds ik ermee gestopt ben zit het in mijn auto.

Het is wel een beetje off-topic,maar misschien wel een interssant weetje.

Groeten,Patrick.
Patman

Berichtdoor Maikel » 27 aug 2010, 11:21

ah zo zit het dus, ik ben niet gelovig opgevoed dus vandaar dat ik dat niet weet.
bedankt maar weer, ik hoop dat ie me idd bescherming brengt.
gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T

Berichtdoor Patman » 27 aug 2010, 15:09

Vandaag een paar uurtjes zitten rommelen en schoonmaken en uiteindelijk de middenconsole afgemaakt.
Ziehier het resultaat,ik moet zeggen dat ik er zeer content mee ben,het is een prachtig geheel geworden.
Binnenkort verder met de dashboardlijsten,ben volgende week ff op vakantie,dus zal pas daarna zijn.

Patman

Berichtdoor Patman » 27 aug 2010, 15:17

Ja,waarom zit de schakelaar van de koplamphoogte verstelling op de middentunnel,nou er zaten links en rechts schakelaars van elektrische ramen,en die heb ik niet,wel fader van de radio,dus die heb ik rechts gedaan en links dan de schakelaar van de koplampen.
Ik vond dit esthetisch gezien een mooie oplossing,aan iedere kant een draaischakelaar.
Het is puur voor het gezicht want hij zit niet aangesloten,de "echte" zit bovenin waar die hoort.

Patman

Berichtdoor MBvO » 27 aug 2010, 20:43

Mooi man, Patman! Ik heb zelf Zebrano dashboardlijsten maar een zwart dashboard. Ik denk dat zoveel hout mooier staat bij een blauw interieur zoals jij hebt.
Is het gat voor de schakelpook bij jou origineel van een automaat of van een handbak, of maakt dat niet uit? Ik vraag me dat af vanwege die soort rubber rand die er om de plastic kap van de automaat-schakelpook lijkt te zitten.
MBvO

Volgende

Keer terug naar Interieur