Mooi zo'n forum! Nu een aantal jaren later heb ik het zelfde probleem.
Ik heb een 1977 230 met een Stromberg 175 CDTU en ook hier is met de stekker op het chokehuis gerommeld.
De stekker heeft nog maar één contacthulsje, maar heeft 3 draden, met dezelfde kleurcode zwart/groen.

- De stekker die op het chokehuis gaat
- 001.jpg (86.53 KiB)
Een draad is op die enige contacthuls aangesloten, met een krimpertje (niet origineel dus).
Een andere draad ligt los.
En op de derde draad zit een isolatie gekrompen.
Het is nu dus niet meer duidelijk op welke van de twee de losse draad moet zitten ...

- Afdekkapje van de stekker verwijderd. De onderste draad zit in het contacthulsje, de middelste draad ligt los en de bovenste heeft een isolatie
- 002.jpg (129.25 KiB)
Bij de aftakking naar de stationairloop afsluiter (?) op het inlaatspruitstuk is een koppeling geplaatst. Ik neem dan maar aan dat daar de 12v wordt afgetapt voor die stationair afsluiter. Ik heb het overigens nog niet doorgemeten of getest.

- De aftakking naar de stationairloopklep
- 003.jpg (127.14 KiB)
Bij Mercedes heb ik een nieuwe stekker met 2 contacthulsjes besteld.
Waar ik nu naar op zoek ben is het aansluitschema. Hoe moeten de drie draden worden aangesloten?
Wat het niet makkelijker maakt, is dat alle draden dezelfde kleurcode hebben ...
Bijgevoegd foto's van de stekker, de stekker zonder de afdekking en de aftakking naar de stationairloopklep.
Zou het zeer waarderen als ik dit snel kan oplossen! Hij loopt nu erg slecht en het verbruik is enorm gestegen.