Hallo,
kon er nog niet veel over vinden hier, maar de sigarettenaansteker van mijn 300D uit 1984 doet het niet. Ik heb hem net 8 dagen, dus weet ook niet hoe het komt.
Heb hem er vanmiddag uitgehaald en kwam er achter dat er gewoon geen stekker in zat. Nu blijkt dat de voeding voor de aansteker wordt afgetapt van de voeding voor de radio (of andersom). Dus de radio er ook maar uitgehaald en de wirwar aan kabels bestudeerd:
conclusie, ik snap het niet.
1e foto is het origineel en in de 2e heb ik de kabels gekleurd en genummerd. 3e foto is de onderkant van de sigarettenaansteker die dus moet worden aangesloten:
1:
2:
3:
er komt 1 hoofdkabel binnen die zich vertakt in 5 kabelgroepen:
1: 1 kabelgroep met 4 kabeltjes die naar de luidsprekers gaan in de radio
2: 1 groep met een zwarte en een groene kabel, deze gaat rechts naar boven (naar de handschoenenkastjeverlichting?)
3: 1 groep met een zwarte en een rode kabel, deze gaat links naar boven (contactslot, klokkenspel?
4: 1 groep waaraan geklust is met een kroonsteentje 1 bruine en 1 rode draad. accu + en massa geloof ik.
5: 1 groep (zwart-rood en zwart-groen) waaraan geklust is met een lasdop. Gaat richting de pook dus zal voor de alarmlichten, elektrische rechterbuitenspiegel of luidspreker voor-achter regeling zijn.
Verder nog 2 losse kabels:
6: antennekabel
7: kabel rechtstreeks naar de accu
ik denk dus dat ik de 4e kabel moet omleiden langs mijn sigarettenaansteker, maar ik heb geen flauw idee hoe ik die kan aansluiten.
Ook kom ik in veel (oude) berichten tegen dat mensen veel last hebben van de kommetjes achter de aanjager en verwarming. Zo ook ik. Ik geloof dat ze nieuw niet meer te krijgen zijn en dat de tweedehandse allemaal stuk zijn... Iemand nog tips?