door Kupervaser » 14 sep 2011, 15:46
OK, een tijdje bezig geweest met deze issue. Aansteker werkt uiteindelijk, wat contacten schoon gemaakt, etc. en het werkt. Telefoon laadde niet op in verband met een defecte kabeltje, tja.
Maar ik heb alsnog een probleem denk ik. De achterruit verwarming werkt in iedere geval niet/of niet helemaal goed. Alleen ong. een paar mm condens gaat eraf wanneer de verwarming aan gaat. Ik heb de achterruit rubber vervangen en merkte ik op dat 1 van de contacten niet helemaal goed meer gesoldeerd was aan het raam. Dit heb ik goed gesoldeerd, en er is contact, dat heb ik allemaal gemeten. Er staat ook ong. 11,8V op wanneer de verwarming aan gaat.
Er is ook nog iets anders wat vreemd is. Ik krijg de radio maar niet aan de praat. Een goede werkende radio (heb ik getest in een andere auto). Ik heb de draden goed gelokaliseerd, ik heb het ondertussen al 10 keer gecheckt, maar toch heb ik de draden goed gevonden. Ik heb dus aarde, geschakelde voeding en constante voeding, daar ben ik mee aan het testen. Alles is goed aangesloten, heb ik ook gecheckt en nagemeten in een andere auto, ook alles al 10 keer gecheckt en ook weleens draden omgewisseld. Ik kan niet voorstellen dat ik een fout hier in nog kon maken. Maar goed De radio gaat niet aan. Ik meet wel 11,6 - 11,8 volt zowel op de geschakelde als op de constante voeding. Gisteren direct op de accu gemeten, ik meet 12,6 volt, wanneer ik de motor aanzet meet ik nog steeds 12,6 of zelfs 12,3 volt. Ik begrijp 2 dingen niet: laadt de dynamo de accu niet meer op? Dan zou je denken dat de accu al lang op had moeten raken. En waarom werkt de radio niet van 11,8 volt. Iemand ideeën?