Een schuifdakje geeft dan wat extra plezier.
In december heb ik een leuke 280E gekocht met schuifdak. Nu zat die al dicht getaped dus ik had al een vermoeden dat die niet helemaal oke was. Vorige week heb ik de tape eraf gehaald en bleek het dak in ieder geval mooi open en dicht te gaan, zij het moeizaam. Ik heb de boel even bekeken en kwam er al snel achter dat de cassettebak behoorlijk aan het verrotten was op de welbekende twee hoeken vooraan.
- Lelijk hoekje met een teveel aan afwatering
- image.jpg (116.29 KiB)
Dit betekent dus uit de auto halen en kijken of het te redden valt. Ik heb nog een mooie nagenoeg roestvrije cassette liggen van een handmatig bediend dak dus misschien kan ik de hoeken eraf slijpen en op de andere cassette lassen. Nu heb ik alles al een heel eind los. Dakje is eruit en de hemelbekleding is een heel eind los, dankzij de vele onderwerpen op dit forum. Er staat alleen niet veel over de elektrische daken, behalve deze link die ik hier ergens vond:
http://db6wy.de/pics/230CE/schiebedach/dach.htm
Nu loop ik echter vast. Ik heb geen idee hoe de hemel boven de achterbank vast zit aan het dak cq cassettebak. Ik wil er niet teveel aan trekken want als het scheurt ... afijn, dan komt waarschijnlijk mijn donkerste woordenschat naar boven
Dus mijn vraag: wie weet hoe de hemel verder (in het midden) vast zit? En is de cassette via het gat van het schuifdak uit de auto te krijgen? Bij een handmatig dak weet ik dat je wat om moet buigen om hem er net doorheen te krijgen.
Elke tip is welkom.