door Ron » 31 aug 2006, 23:56
tja,
dat krijg je als je actiepuntenlijstje behoorlijk op begint te raken (leuk onderwerp Marcel!)
Enfin: een onderdelenboer vertelde me op de autotron beurs dat de schakelaars in de middenconsole (boven de kachelbediening, bij de T zijn dit de schakelaars voor bediening achterruitwisser, binnenverlichting achter, achterruit verwarming, koplampverstelling enz) wel degelijk verlicht worden. Ik had ze immers nooit werkend gekregen/gezien.
Het blijkt dat er een kunstof ring zit waar je een lampje insteekt. Radiaal zijn op de kunstof ring glasfiber (!!) draadjes aangesloten die uitkomen in de schakelaars. Verhip dacht ik, heb ik dan toch een star-wars bolide. Die gekke duitsers toch...
Bij het vervangen van de kacheldraaiknoppen heb ik ooit, net na aanschaf inderdaad 1 fitting gevonden op de draadboom (lees kerstverlichting, die de middenconsole verlicht) die ik nergens kwijt kon en zekerheidshalve maar dichtgemaakt had met tape. Ik kreeg een aha-erlebnis op de beurs.
Eenmaal thuis natuurlijk snel de middenconsole geopereerd, wachten tot het donker was en verdomd, het leek wel kerstmis!
Toch wel weer verbaasd over Mercedes, glasfiber toegepast, terwijl ze dit pas anno 2000 ontdekt hebben om te bellen / internetten. Groot voordeel is tevens dat de schakelaars niet warm worden (die van je kachel zijn na een ritje met verlcihting aan behoorlijk heet)
Voor wie ik nieuwe dingen vertel: ga je gang, dit zijn de leuke reparaties. De winter komt eraan!
Ron<br><br>Bericht gewijzigd door: Ron, op: 2006/08/31 23:58