[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
er gewoon meeopgehouden : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 07:21

er gewoon meeopgehouden

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

er gewoon meeopgehouden

Berichtdoor CE Loco » 02 sep 2010, 18:11

Zondag naar de oldtimerbeurs vehikel geweest,dat ging niet zonder horten of stoten.Eerst medebenzer ruud opgehaald en vervolgens vol goede moed de ster richting utrecht laten wijzen,het weer was onstuimig maar dat mocht de stemming niet drukken.Een mooi gangetje,110.120 toen ineens de motor niet meer op het gas reageerde.Gelijk aan de kant gezet en toen zag ik tot mijn verbazing dat de temperatuur flink opgelopen was,dat moet dan heel snel gebeurd zijn ,ik heb altijd een schuin oog op de temperatuurmeter.Afijn de wegen wacht gebeld die zei dat ik op een gevaarlijk punt stond en eerst een sleepwagen zou sturen om ons naar de volgende benzinepomp te slepen,ik denk zo’n 400 meter.Ondertussen wij maar eens onder de motorkap gekeken en samen besloten dat het wel eens de waterpomp zou kunnen zijn en hopelijk niet de koppakking,de motor was flink heet zo’n 120 graden maar de motorolie was nog mooi schoon.Potverdrie,ik heb de Benz nou zo’n half jaar,6000 km gereden en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten .Na een half uur kwam de sleepwagen en nog een half uur later kwam de wegenwacht .start em maar zegt ie,de temp was alweer gezakt en hij sloeg meteen aan!Wel flink roken,witte rook maar hij liep voor de rest prima.Radiateurdop eraf om de waterpomp te controleren en die deed het ook! Dus de wegenwacht kon niets fouts constateren.Ga maar weer rijden dan rij ik achter je aan dan zien we wel was zijn voorstel.Zo gezegd zo gedaan en ja hoor na 5 minuten hetzelfde gesodemieter,niet reageren op het gas en oplopende temperatuur,hup weer aan de kant,een stukje gesleept door de wegenwacht tot onder een brug.Het begon vervolgens flink te gieten en de wegenwacht ging aan de slag onder de motorkap,luchtfilter eraf,verdelerkap eraf,bougie eruit ,verschillende startpogingen maar geen sjoege,helemaal niets.Conclusie van de wegenwacht :rotor stuk.Hij zou me wel even slepen naar het anwb servicecentrum,een paar km verderop, waar ze die vast nog wel zouden hebben.Daar aangekomen,pech geen rotor,vervolgens was het voorstel,jullie willen toch naar de beurs misschien daar een een rotor te scoren dan krijgen jullie een vervangende auto mee.Nou prima wij in een of ander nieuw lelijk ding naar vehikel,joepie dus toch nog!Al snel een rotor gevonden en weer terug.Eerst wilde de vervangende auto een toyota yaris niet zomaar starten,na alles gecontroleerd te hebben kwam ik op het lumineuze idee om de koppeling ingedrukt te houden en toen deed ie het.Nooit geweten,dat schijnt voor de veiligheid te zijn .Afijn nog helemaal verstrikt geraakt in de rondweg utrecht,wat een kl#te ding,nog een afzettingspaaltje geraakt met de spiegel,spiegelglas stuk!Komen we terug bij het anwbservicecentrum barst het noodweer los.De wagen staat buiten want de dubbele garage is vol,motorkap open.Toch maar duwen onder een afdakje,meerdere wegenwachten bezig de rotor te vervangen zonder het luchtfilter te verwijderen,ging lastig,later toch gelukt.Starten,niks een beetje kloten,accu leegstarten,hulpaccu leegstarten,niks.Zegt tie lang genoeg geprobeerd dat word niks,we zetten em op transport,waar moet ie naar toe,maar niet meer vandaag word morgen.Tja een gevoel van bittere teleurstelling viel over me,zo lang bezig resultaat 0.En oja je krijgt weer een vervangende auto maar hier zijn ze op dus of jullie nog even met de transporter meewillen rijden naar bunnik dan kunnen jullie daarvandaan naar huis.Garage in de stad heeft er nog niet naar gekeken,te druk.Nou dit was mijn relaas van een frusterende dag,iemand suggesties wat er aan de hand kan zijn.Het betreft een 280CE automaat op gas uit 1980.
CE Loco
 


Re:er gewoon meeopgehouden

Berichtdoor linfiel » 02 sep 2010, 19:03

Deze simtone heb ik ook wel eens gehad maar alleen dan niet warmlopen,dat was de spoel die in de ontsteking zit was kapot.
linfiel
 


Re:er gewoon meeopgehouden

Berichtdoor MB280E » 02 sep 2010, 21:49

Eerst controleren of de ontsteking werkt.
VB bougie van cilinder 1 tegen de kop houden en kijken of ie vonkt. Wel een geisoleerde tang gebruiken

Indien dit goed is injectie controleren. Komt er wel benzine naar de injectoren. Kan een defecte brandstofrelais zijn.
Indien dit het geval is; compressie meten.
Maar aangezien ie warm loopt zou ik toch gokken op een defecte koppakking.

Gegroet Jan
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
Avatar gebruiker
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: 23 apr 2008, 21:45
Woonplaats: Regio Gent
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:er gewoon meeopgehouden

Berichtdoor CE Loco » 06 sep 2010, 17:59

sorry mensen voor de toch veel te lange lap tekst,ik had jack kerouac als inspiratie maar dat was in de jaren 60 en we zijn nu 50 jaar verder.hoe het er nu bijstaat;bougies vonken prima,je ruikt het gas,de olie ziet er goed uit maar de garageman weet niet wat het is en zegt dat ie naar een specialist moet,dus wat rondgebeld en er een gevonden daar gaan we hem een dezer dagen naar toe slepen.dus...........
CE Loco
 


Re:er gewoon meeopgehouden

Berichtdoor CE Loco » 06 sep 2010, 19:54

bedankt linfiel en jan voor de reacties
CE Loco
 


Re:er gewoon meeopgehouden

Berichtdoor JantjeV8 » 08 sep 2010, 07:53

Is toch echt een kwestie van vooraan beginnen. Je gas-man heeft misschien alleen even de componenten van de lpg-installatie nagekeken. Op zich kunnen die best functioneren, maar dat is geen garantie dat je motor loopt.

Dus eerst op benzine zetten.
Hij vonkt, dus dat doet het.
Komt de vonk op tijd?
Hoe zien de bougies er uit?
Zitten de kabels op de juiste bougie?
Staan de electrodes netjes op 0,65mm.
Ademt je motor goed? Luchtfilter in orde?
Geen onderbrekingen in het inlaat gedeelte? (valse lucht).
Staan de kleppen netjes?
In het ergste geval toch even een compressie controle doen.
Daarna de injectie gaan controleren.
Werkt de benzinepomp? (kun je horen).
Komt de benzine bij de injectoren? (Wartels even los zetten).

Als dat zo is zou hij moeten lopen, goed of slecht, maar gepruttel moet er zijn.
Daarna de fijnafstelling gaan doen, pas daarna weer aan LPG gaan denken.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:er gewoon meeopgehouden

Berichtdoor CE Loco » 13 sep 2010, 18:39

Nou bedankt jan voor de suggesties maar ik ben gelijk maar van het ergste uit gegaan;compressiemeting laten doen en dat is schrikken.Cilinder 1 10,5,cilinder 3 0 en de rest tussen 5 en 7.5.Garagehouder zegt verbrande kleppen en of zittingen,komt door het gas zegt ie.Ik weet dat m110 en gas een moeilijke combinatie kan zijn maar motor heeft aantoonbaar 180.000 gedraaid waarvan 20.000 op gas beetje snel niet.Nou is ook nog m´n toetsenbord in de war en is het vraagteken verdwenen.
CE Loco
 


Re:er gewoon meeopgehouden

Berichtdoor MajikSimon » 13 sep 2010, 20:25

Een compressiemeting is ook niet heilig helaas. Het is met name geen diagnose. Geen enkelantwoord op de vragen van jantjev8....wel jammer hoor.

Denk dat het deels te verklaren is door kleppen. Deels...want bijvoorbeeld een lekke koppakking kan ook zorgen voor rare compressiewaardes trouwens.Want waar blijft die compressie? Blijkbaar ga je ervanuit dat de kleppen helemaal weggebrand zijn?Je hebt de wagen 6000 km lees ik.

EDIT: hele verhaal nog een keer gelezen en ik zie dat anderen er ook al over begonnen zijn maar ook ik zou als 1e denken aan lekke koppakking...roken etc..

Heb je/iemand al naar je hoeveelheid koelvloeistof gekeken? En hoe ziet het eruit; helder?Smurrie?olie erin? Borrelen vd koelvloeistof als ie slecht loopt of bij langdurig doorstarten? En hoe ziet de olie eruit, en hoeveel zit erin?Allemaal vragen..<br><br>Post edited by: majiksimon, at: 2010/09/13 23:18
MajikSimon
 


Re:er gewoon meeopgehouden

Berichtdoor CE Loco » 14 sep 2010, 11:37

Ik zal proberen wat vragen te beantwoorden.De kleppen zijn zo’n 10 maanden en 6000 km geleden nog gesteld.De motor startte en liep prima.De olie was doorzichtig bruin en goed op niveau,geen schuimvorming.Olieverbruik was trouwens nihil.
De koelvloeistof was roestbruin,over het niveau kan ik niet zo veel zeggen omdat we de radiateurdop even los gehad hebben na de eerste noodstop,het spoot eruit!Later bijgevuld met water.Volgens de eerste reparateur geen geborrel in radiateur.
Op de noodlottige dag startte hij wel wat moeilijk en liep ie koud wat rauw,leek wel op 4 pitten.Was wel over na 5 minuten.
Eerder die week had m'n vriendin ook iets eigenaardigs met de wagen,midden op een kruising reageerde hij niet meer op ’t gas,gauw op benzine gezet en toen de tie het weer.
Misschien allemaal toeval?In ieder geval zal de kop gelicht moeten worden,dat gaat volgende week gebeuren,dat zal een hoop duidelijk maken.Zelf denk ik dat de koppakking tussen 2 cilinders eruit ligt of kan dat niet?Bedankt voor het meedenken en wordt vervolgd
CE Loco
 


Re:er gewoon meeopgehouden

Berichtdoor Meneer Vincent » 14 sep 2010, 12:25

Ondergetekende zat bij ce loco in de auto toen dit gebeurde.
Hoe vreemd! In een keer slaat de temperatuur op hol. Stoppen, kijken geen gekke dingen (behalve dat de radiator natuurlijk bijna explodeerde toen ik
voorzichtig de dop eraf wilde draaien)
Ook de ANWB zag niets ernstigs en zei; Starten maar ik rij er wel achteraan. Wij rijden en na vijf minuten hetzelfde verhaal; Motor valt uit en toen was er geen redden meer
aan. Nu is de diagnose van de garage (waar ik mijn Mercedes tot volle tevredenheid heb laten repareren voor een uitlaat en remschijf) natuurlijk verbrande kleppen wel ernstig.

Bijgaand beeld: De nachtmerrie van elke Mercedes eigenaar

Wordt vervolgd


<br><br>Post edited by: Meneer Vincent, at: 2010/09/14 12:28

Meneer Vincent
 


Re:er gewoon meeopgehouden

Berichtdoor MajikSimon » 24 sep 2010, 21:41

hoe is het verder gedaan? ben neiuwsgierig, hoop dat het meevalt.
MajikSimon
 


Re:er gewoon meeopgehouden

Berichtdoor Weizengelb » 27 sep 2010, 18:23

Grappig ik ben net on the road van Jack Kerouac aan het lezen ;-)
Heb wel de bewerkte versie gekocht met spacies en hoofdstukken, leest makkelijker.

Ik denk dat je een probleem hebt met de ontsteking, verwissel dat transistor kastje eens. Daar kan best een gebarsten printplaatje in zitten. Als dat warm wordt zet het uit.
Mathieu<br><br>Post edited by: Weizengelb, at: 2010/09/27 18:24
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:er gewoon meeopgehouden

Berichtdoor CE Loco » 28 sep 2010, 11:47

Wat grappig,ik ben benieuwd of jack’s proza een beetje overeind blijft na al die tijd.Hijzelf heeft het verloren van de drank, helaas. Misschien is een boekenrubriek wat,boek en Benz bijvoorbeeld.Heb ik gelijk de tip van de week;het gehele oeuvre van Gerbrand Bakker!Allemaal goed!Meerdere titels in paperback voor 10e,geen geld.Nu ik toch bezig ben,de cd van de week,alleen al om de hoes:The suburbs van Arcade Fire.Is het nou een s-klasse of een W123 op de voorkant? Afijn ik heb toch tijd zat in deze benzloze periode,het schiet niet op.Je kent het wel druk druk druk bij de garage.Eerst blij gemaakt met een dooie mus,de koppenspeciaalzaak zou al een gereviseerde kop op de plank hebben liggen,was nooit opgehaald,bleek later een carburateurversie te zijn,vervolgens ligt de kop er nog steeds niet af,zucht.De reparateur blijft stug volhouden dat de klep[pen] verbrand zijn/is.Toen ik hem attendeerde op deze site en dit topic reageerde hij met :da’s toch allemaal gelul.Okee ook goed,ga ik weer verder in m'n boek.We houden u op de hoogte.

CE Loco
 


Re:er gewoon meeopgehouden

Berichtdoor Meneer Vincent » 30 sep 2010, 09:23

Ja dat klinkt niet best.
De macht van de garage. We hebben het nu te druk! Pardon?
Ik geef een opdracht en die blijkt ineens niet meer zo bijzonder te zijn?

Ik zou toch verhaal gaan halen.
Het spijt mij dat ik met deze garage aangekomen ben (ze hadden mij wel goed geholpen)
Maar nu schijnt het incidenteel te zijn.

Waarom vestigen Toontje en Klasse Klassiek zich niet gewoon in de spaanse polder Rotterdam!
Meneer Vincent
 


Re:er gewoon meeopgehouden

Berichtdoor CE Loco » 20 okt 2010, 00:27

het is een tijdje stil geweest,eindelijk nieuws!Hij zit weer in elkaar maar wil nog niet lopen.De diagnose totnutoe :lekke koppakking en kromgetrokken kop.Dus kop eraf,gereviseerd,nieuwe klepgeleiders en verharde zittingen gevlakt en weer gemonteerd.Ondertussen wel 5 weken verder grr maar als ik de monteur tot aktie maan heeft dit alleen maar averechts effect.ik kan er maar beter over zwijgen.Afijn wel vonk maar geen brandstof,zowel op gas als benzine.Ik hoop op morgen bericht maar kan net zo goed volgende week zijn,zoals de monteur zei:ik ben geen helderziende.
CE Loco
 


Re:er gewoon meeopgehouden

Berichtdoor Toontje » 20 okt 2010, 06:25

mmm
ik heb het idee dat je dat je komende 13de maand en je vakantiegeld gaat kosten
groetjes toontje.
mmm meneer vincent ik rijd soms sneller van zeeland naar rotterdam als van de 1ne kant van rdam naar de andere
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:er gewoon meeopgehouden

Berichtdoor MajikSimon » 20 okt 2010, 19:29

Kun je die wagen daar niet wegslepen? Vraag eens een updat wat de huidige kosten zijn..
ik weet niet of de mensen daar het wel zo goed voor hebben met je...
Die dingen die ze gedaan hebben, kan ook in een paar dagen...tenzij je niet wil.
Waar is het? Hoe heet die garage? Het is hier toch allemaal onzin, zeggen ze zelf dus kun je gerust zeggen waar dat is. Spaanse polder? Pas maar op daar zit veel gajes.
MajikSimon
 


Re:er gewoon meeopgehouden

Berichtdoor Meneer Vincent » 25 okt 2010, 14:45

Haha Toontje klopt helemaal.
Op vrijdagmiddag van Hofplein naar Spaanse Polder is al gauw een half uurtje!

Laatste update;

Volgens betrouwbare bronnen heeft ce loco een TIJDELIJKE vervangende wagen gekregen van de garage.
Ja dat betekent dat de kar nog steeds in reparatie is...
Meneer Vincent
 


Re:er gewoon meeopgehouden

Berichtdoor Roel280€ » 25 okt 2010, 14:57

Vergeet ajb niet na te vragen waar de meter nu op staat en waar die heen gaat....
Roel280€
 


Re: er gewoon meeopgehouden

Berichtdoor CE Loco » 23 nov 2010, 16:13

Geachte medebenzers,het is weer eens tijd van een bericht mijnerzijds. Eerst iedereen bedankt voor de reacties en het meeleven. [left].@toon :onze afspraak staat nog steeds,[/left] @roel en mercedesjunkie:de rekening tot nu toe valt me nog mee maar hij is nog steeds niet gemaakt.Moedeloos word ik ervan.Eerst was het de koppakking,toen de benzinepomp en daarna de ontstekingsmodule,allemaal gefikst,in twee en een halve maand,stationair lopen wil ie wel maar met gas geven slaat ie af. De garage is niet zomaar een’spaanse polder’garage maar een bosch service center en daar mag je wat van verwachten,mijn buurman komt daar al zo’n 15 jaar en hij zegt ;altijd goed. Ik heb wel al een tijdje een vervangende auto voor niets[denk ik] dus dat is weer een plus.Ik bel iedere week hoe het erbij staat want mij op de hoogte houden schijnt toch iets te moeilijk te zijn.Hij staat al 2 maanden met de klep open op een brug binnen en droog ,dat dan weer wel.Beste mensen ik weet het niet meer! De groeten van elco.
CE Loco
 

Volgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 59 gasten

cron