[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
ervaring met onderste draagarmbussen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:09

ervaring met onderste draagarmbussen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

ervaring met onderste draagarmbussen

Berichtdoor wwwW123 » 26 jun 2008, 10:27

ik heb het vermoeden (moet dit nog check op de e.o.a. manier) dat m'n onderste draagarmbussen (rubber bussen met rubber afdekdoppen waarmee draagarmen aan chasis zitten) misschien verdroogd/versleten zijn, waardoor wielen wat schuin komen te staan. banden zijn namelijk aan binnenkant flink aan het slijten.
volgens mij is het nog veel werk. daarnaast moet je een pers hebben om de oude eruit en de nw. erin te krijgen. wie heeft ervaring met deze klus? hoeveel tijd was je kwijt? wat kwam je nog tegen, waar op te letten enz.?
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:ervaring met onderste draagarmbussen

Berichtdoor The White Rider » 26 jun 2008, 11:37

Hanco,

het demonteren van het hele spulletje valt nog mee hoor. De veer eruit halen is het meeste werk, de rest is kinderspel.

Het weer monteren van de rubbers heb ik nog geen idee van, zover ben ik nog niet.
The White Rider

Berichtdoor wwwW123 » 01 jul 2008, 09:57

valt me op, dat er niet meer ervaringen komen op dit topic :-)...
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Rob Holewijn » 01 jul 2008, 12:16

Als die rubbers vast zitten dan zet ik de brander er op (voorzichtig)dan wordt het rubber aan de buitenkant zacht en kun je ze er eenvoudig uit tikken.
Als je dit niet aan durft kom je het maar doen bij ons in de werkplaats.
Rob Holewijn

Berichtdoor wwwW123 » 01 jul 2008, 13:49

hallo rob,
ik vraag me alleen af, hoe je zeker weet dat je deze moet vervangen. ik heb een W116 gehad en die kregen ze niet goed uitgelijnd omdat juist die rubber bussen blijkbaar te ver heen waren. nu met m'n 240TD slijten de banden (ook) aan de binnenkant af, maar op het zicht zien de bussen qua vorm/hoe ze in de draagarm zitten, er nog hetzelfde uit als bij m'n 240D waar deze al ooit zijn vervangen en waarbij de wagen goed spoort/stuurt/banden slijtage goed. enz.
heb jij daar ervaring mee?
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Keer terug naar Techniek