[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Ervaringen met XADO-toevoegingen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:55

Ervaringen met XADO-toevoegingen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Ervaringen met XADO-toevoegingen

Berichtdoor Semrick » 02 feb 2007, 19:04

Omdat ik mogelijk last heb van vastzittende zuigerveren ben ik op het net gaan snuffelen naar mogelijke oplossingen.
Ik ga eerst proberen om (zoals door Goofy S en Wiebren werd getipt) benzine aan de diesel toe te voegen en zo de motor schoon te maken.
Maar als dat niet lukt, wat dan.

Nu kwam ik diverse middelen tegen onder andere Xado. Die belooft allerlei wonderbaarlijke resultaten zoals minder verbruik, minder motorslijtage en zelfs afzetting van nieuw metaal op versleten onderdelen.

Nu geloof ik dat soort verhalen niet echt maar ik kwam ook op de site van de W114-club en las daar dat ons clublid Rob Holewijn dit middel getest had.
Alleen het resultaat van die test en zijn ervaringen kon ik niet vinden.
Dus Rob, hoe is dat afgelopen?
Als iemand anders ervaringen heeft zijn die natuurlijk ook welkom. ;)

Groeten,

Eric van de

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Antwoord:Ervaringen met XADO-toevoegingen

Berichtdoor zilver101 » 03 feb 2007, 22:41

Semrick, dit middel ken ik niet maar ik heb in mijn vak hele goede resultaten gehad door FORTE te gebruiken.
Ze hebben een toevoeging voor in de brandstof(reinigen injectoren en bovenste zuigerveer)en een middel voor in de olie (reinigen inwendig en olieschraapveer).
Let wel op de gebruiksaanwijzing, met de olietoevoeging niet gaan rijden!!!!
Ik deed het als volgt eerst een compressie of lektest met warme motor voor gegevens, dan de aanzuig en retourleiding los en beide in een busje FORTE dieselreiniger.
Dan de FORTE motorflush in de motorolie en de motor zolang stationair laten lopen tot de FORTE op is.
Dan weer controleren met de compressiemeting/lektest
LET OP HIERNA MOTOROLIE EN FILTER VERVANGEN VOOR DE PROEFRIT.
suc6 Zilver101
zilver101

Antwoord:Ervaringen met XADO-toevoegingen

Berichtdoor Motormongool » 05 feb 2007, 03:29

Klinkt erg interessant, als (ook) mijn olieschraapveren voor het verhoogde olieverbruik zorgen zou ik eerst dit middel eens kunnen proberen dus. Semrick, mocht je een poging wagen: Houd me op de hoogte!:)
Motormongool

Keer terug naar Techniek