[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Even een probleem met een ander merk : Van alles en nog wat....

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 10:32

Even een probleem met een ander merk

Dit is de plek waar over van alles en nog wat gepraat kan worden.

Even een probleem met een ander merk

Berichtdoor Chevalric » 24 jan 2009, 19:08

Hallo allemaal,

Mijn zusje heeft een poging gedaan het oliepeil van haar 205 te verhogen door een litertje Shell Helix in het koelvloeistofreservoir te kieperen.

Het paste erin maar het oliepeil bleef nagenoeg ongewijzigd....

Inmiddels is de meeste olie uit het reservoir verwijderd en is de olie op de juiste wijze bijgevuld. Koelvloeistofreservoir is ook weer op niveau.

Tot zover de achtergrondinfo ;)

Mijn vraag is of het systeem schoongemaakt moet worden?
De olie dreef netjes bovenop de vloeistof in het reservoir en er kwam ook ongeveer een liter olie weer uit.
Het systeem werkt met een soort van "overflow" reservoir en het reservoir lijkt niet direct in het koelsysteem opgenomen te zijn.

Iemand enig idee of zuslief hier gewoon mee door kan kachelen, of dat het koelsysteem gereinigd moet worden.

Bedankt!
Chevalric

Re:Even een probleem met een ander merk

Berichtdoor JantjeV8 » 24 jan 2009, 19:30

Niks aan doen. Kan niks gebeuren. Koelmiddel is een veel aggresiever spul dan motorolie, het zal nooit geen kwaad doen. Ik geloof ook niet dat het ergens dicht zal slibben, je hebt waarschijnlijk alles er uit.

En wat dan nog, zo zuinig springt ze er ook niet mee om....
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wiebren240D » 24 jan 2009, 20:46

Hallo Daar

net wat Jantje zegt niks aan doen gewoon rijden en klaar is het.
maar de volgende keer er maar even bij staan denk ik.
ik had laatst ook zo een doe het zelfer die deed moter olie in het remolie reservior dat gaat echt niet goed komen hoor.
en ook nog een BMW de koppeling deed het een paar degen later niet meer en het remmen was ook nul en dan gaat het echt geld kosten hoor alles vernieuwen.

maar suc6 met de groeten van Wiebren ut Snits
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Chevalric » 24 jan 2009, 20:58

Okidoki bedankt, ze is helemaal opgelucht!

Jantje, ze doet wel een poging hoor om er zuinig mee om te gaan.
Ze was echt heel trots dat ze zelf de motorolie kon bijvullen, boekje was niet eens nodig :) haha.

maar heren bedankt voor de info,

Marc
Chevalric

Keer terug naar Van alles en nog wat....