Hallo allemaal,
Mijn naam is Murat SEL en ik zou mijzelf en mijn Mercedes graag willen voorstellen. Ik ben 40 jaar en woon in Apeldoorn. Sinds 2 maanden ben ik de trotse eigenaar van deze ex-Zwitserse 300TD Turbo Diesel uit 1985 in de kleur Riedgrün. Na een paar teleurstellende bezichtigingen bij verschillende dealers en particulieren kwam ik deze toevallig tegen op internet bij een KIA dealer in Hoorn. Sinds de aankoop heb ik al het een en ander vervangen zoals de raamsnorren voor het schuifdak (lekt nu niet meer), hendel voor de richtingaanwijzers en een rollo gemonteerd, de hond kroop toch net iets te vaak over achterbank om bij de kinderen te zitten. Een week na aankoop heb ik samen met een kennis de startmotor eruit gehaald en laten reviseren en dat was ook wel dringend nodig, zeer ruime speling in de as van de startmotor.
Het is een heerlijke auto om in te rijden, hij veert lekker over de weg, heel anders dan de Volvo's 945 waar ik de afgelopen 5 jaar in heb gereden.
Hij zit nog aardig strak in de lak maar heeft helaas wel wat roest hier en daar. Linksachter hebben we al een stukje gelast. De rest van de wielkasten zal een leuk voorjaars projectje worden.
Ik heb geen technische achtergrond, maar vind het wel leuk om klusjes ook zelf te doen met technische support van deze club. Er is al veel geschreven heb ik gemerkt en ik zal ook zeker wel een vraagje posten. Ik heb al een aardige "things-to-do" lijstje.
Met vriendelijke groeten,
Murat