haa beste mensen,
ben sinds kort trotse eigenaar van een W123! 230C uit 1980.
Vanuit eindhoven met de trein naar leeuwarden, om van daaruit te beginnen aan het avontuur weer terug naar huis. Om vervolgens thuis een telefoontje te krijgen van je verzekeringsmaatschappij, dat er iets mis was en je niet verzekerd bent.. dat mochten ze 300 km eerder zeggen.
maar goed, veilig en wel en vooral weer verzekerd kon ik hem naar de garage rijden en eens bekijken
ik heb hem voor 1600,- gekocht met de achterliggende gedachte dat er nogal wat werk aan zal zitten. en dat klopt!
Alles eerst mijn elektrische schuifdak, motor doet het, niks vast gaan zitten, ik moet alleen weten waar en hoe ik bij het motortje kan komen. schat ergens linksachterin et dak? mocht iemand er iets over weten, laat het weten aub!
verder werkt het klokje en de km teller niet, (blijft hangen op 87000 ongeveer, heb hem 1 km zien verspringen)
qua roest valt het mee, in de zin van 1 plekje onder bestuurdersstoel. allemaal gepunt last, ga dat maar eens mooi lijntje van maken en schuren en tektiel erover, mag wel wat mooier worden.
achterveertje, schuifje van de midelste blazers, 1 vacuumslangetje, en kleppenstellen. en ALLE RUBBERS,
velgen zijn nieuw, banden zijn nieuw, motor loopt als een zonnetje, niet te geloven voor 31 jaar en meteen aanslaan.
Mijn vorige auto was een mitsubishi carisma uit 2001, dus dacht een wereld van verschil te krijgen.. maarja met stuurbekrachteging en rembekrachteging valt het wel mee..
tot nu toe alleen maar lof aan de W123!
mocht iemand me kunnen helpen of iets weten over de boven staande dingen hoor ik het graag, het is mijn eerste Mercedes dus nog onbekend met eventuele kwaaltjes of details.
groeten! martijn