Hallo allemaal!
In dit eerste bericht zal ik me even voorstellen. Mijn naam is Robin, ben 24, woon in Leiden en ben van plan een W123 station te gaan kopen. Aangezien ik niet meer regelmatige basis een auto kan lenen ben ik sinds een aantal weken op tijd naar een eigen auto. Deze wil ik niet gaan gebruiken voor dagelijks gebruik (ik heb nog een OV-jaarkaart), maar vooral voor plezierritjes, vakanties en spullen vervoeren. Het was daarom duidelijk dat ik een ruime station wilde, en dan bij voorkeur één zonder wegenbelasting. Na veel gezocht te hebben naar oude Volvo's 240 en 740, stuitte ik op de schitterende W123, wat in ieder geval qua schoonheid de betere auto lijkt te zijn.
Hoewel ik naast m'n studie een eigen bedrijfje heb, is m'n budget toch wel beperkt. Hierom ben ik naar auto's op zoek tot 2000,- aanschaf. Het maakt me niet heel veel uit als het plaatwerk van de auto in niet al te beste staat is. Motorische problemen zullen wat moeilijker te verhelpen zijn en zoek daarom een auto die motorisch redelijk goed onderhouden is. Ook moet de onderkant nog hard zijn, aangezien ik al wel heb gezien dat het meeste kluswerk laswerk is.
Vooralsnog heb ik niet heel veel ervaring met het klussen aan auto's. Ik ben echter wel redelijk technisch en bereid veel te leren. Daarbij heb ik bij de vele uren rondkijken op dit forum, al ontdekt dat dit een goede bron van informatie is en ook een plek waar je mogelijk mensen kunt vinden die kunnen helpen.
Van het weekend ben ik bij deze auto gaan kijken, wat ik nu als serieuze kanshebber zie: viewtopic.php?f=21&t=13381
Deze week gaat de auto nog door de APK en hebben we weer contact. Graag zou ik nog wat tips krijgen om nog extra op te letten / mee rekening te houden. Misschien kent iemand de auto ook?
Alvast bedankt! Hopelijk rijd ik binnenkort ook rond in zo'n mooie W123.