Hallo beste MB liefhebbers,
Ik ben Joris uit Groningen. Nog een jaar student en dan hopelijk geld verdienen om de hobby verder te kunnen bekostigen:P
Ooit dankzij opa besmet met het virus (toen was ik nog 7 en ik heb dus 18 jaar staan te popelen), die ze als bedrijfswagens had (voor vertegenwoordigers en allerlei bezorgbusjes). Opa verkocht zijn laatste W123 240D in 1993 op 16 jarige leeftijd vanwege roestvorming en de kmstand, en is toen vanwege de portomonnee overgestapt op een anders merk (eeuwig jammer).
Na een hopeloze S klasse uit '73 die ik voor weinig geld had gekocht (en waar dus een hoop aan moest gebeuren, wat zonder garage en gereedschap misschien niet de beste zet van mijn leven is geweest, maarja je moet ergens beginnen), ben ik de zoektocht gestart naar een goed onderhouden (boekjes etc) Benz met weinig kilometers die ook geschikt is voor dagelijks gebruik en die het trekt om (helaas) nog 1 of 2 jaartjes buiten te staan.
Niet al te lang zoeken later reed ik proef in een W123 250 aut. met 110.000km op de teller die er naar mijn mening erg gaaf uitziet. afijn, verliefd geworden, ouders lief aangekeken, spaarrekening geplunderd, hard gewerkt (en dat zal nog wel een tijdje moeten), geld overgemaakt en nu rijd ik ruim 3 weken in deze fantastische auto. een import uit frankrijk (Troyes), waar de eerste eigenaar een toekomstig student was met een erg rijk vriendinnetje, haar vader legde destijds een flinke som geld neer om toekomstig schoonzoon op en neer naar de studie boekhoudkunde te laten rijden in deze wagen. Zo heeft de auto in 17 jaar tijd 110.000km gereden en is toen uit de franse wegenbelasting gehaald en opgeborgen. Auto is opnieuw gespoten, en er is vervangen wat er vervangen moet worden na zo'n lange pauze. Toevallig heeft de auto dezelfde kleur (groen) als die van mijn opa had, en dat is toch wel erg leuk.
Inmiddels heb ik al weer 2000km gereden en op wat fine-tuning na rijdt hij geweldig.
Het lijkt me erg leuk om verhalen van mede-Benzers te lezen (heb dit al uren gedaan) en hoop dankzij jullie ervaringen, tips etc. nog erg lang deze wagen op de weg te houden.
fotos volgen!!